«Τώρα ο κάθε άνθρωπος με προβλήματα στην όραση του, θα μπορεί να πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ όποτε θέλει προκειμένου να κάνει τα ψώνια του και δεν θα χρειάζεται να διαμορφώνει το πρόγραμμά του ανάλογα με το πότε μπορεί κάποιος να τον συνοδέψει και να τον βοηθήσει»,
υπογράμμισε η 26χρονη «Τικ Τόκερ», Άννα Μπαλάν, εκ γενετής τυφλή, δηλώνοντας ενθουσιασμένη με τη μετατροπή και λειτουργία του πρώτου και μοναδικού στην Ελλάδα, πρότυπου καταστήματος της Δ. Μασούτης ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, για άτομα με οπτικά προβλήματα.«Η ύπαρξη και λειτουργία ενός τέτοιου σούπερ μάρκετ, είναι ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση των ίσων δικαιωμάτων για όλους, με αναπηρία ή μη», τόνισε χαρακτηριστικά στη διάρκεια των εγκαινίων του καταστήματος σήμερα, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Σχολής Τυφλών στην ανατολική Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην οδό Αλμπέρτο Ναρ 6-8 και Κύπρου.
Προέτρεψε δε τους παρευρισκόμενους σχεδιαστές του Project, να συμβουλεύονται σε κάθε βήμα του σχεδιασμού και υλοποίησης αντίστοιχων έργων, τα άτομα για τα οποία προορίζεται η χρήση τους, ενώ στο επίμονο αίτημά της να λειτουργήσει ένα τέτοιο κατάστημα και στην Αθήνα, ο γενικός διευθυντής της Δ. Μασούτης ΑΕ, Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, σε δηλώσεις του στο περιθώριο της τελετής των εγκαινίων, αποκάλυψε ότι «εντός του 2023 θα λειτουργήσουμε αντίστοιχο κατάστημα σούπερ μάρκετ στην περιοχή της Καλλιθέας Αττικής».
Πρόκειται για έναν χώρο περί τα 500 τετραγωνικά μέτρα, που διαθέτει 30.000 κωδικούς και το ύψος της επένδυσης ανήλθε στα 70.000 ευρώ, σύμφωνα με τον analytic manager της εταιρείας, Κυριάκο Παντουβάκη, υπεύθυνο του Project, ο οποίος μάλιστα ανέφερε ότι οι υπάλληλοι που εργάζονται στο πρότυπο κατάστημα είναι «όλοι τους εκπαιδευμένοι».
Το project βασίστηκε στην ενίσχυση αυτονομίας σε δύο επίπεδα προσβασιμότητας με τις αντίστοιχες δράσεις/παρεμβάσεις:
Περιπατητική Προσβασιμότητα
*Επισήμανση με έντονο κίτρινο χρώμα κύριων σημείων του καταστήματος (είσοδος, χερούλια πορτών (ψυγείων, τουαλέτας κτλ)
*Εγκατάσταση οδηγού όδευσης στο πάτωμα ολόκληρου του καταστήματος ο οποίος και είναι αποτυπωμένος σε απτικοακουστικό χάρτη.
*Απτικοακουστικός χάρτης ο οποίος βρίσκεται μπροστά από τη reception του καταστήματος . Με τη χρήση γραφής μπραιγ καθώς και με τη βοήθεια ενός στυλού (pen friend) που μπορεί να διαβάζει φωνητικά, δίνεται στον αναγνώστη μια νοητική κάτοψη ολόκληρου του καταστήματος.
Προϊοντική Προσβασιμότητα
*Απτικά στα καρτελάκια τιμών κάθε προϊόντος
*Χρήση εφαρμογής σε Smartphone για αναγνώριση των προϊόντων και ενημέρωση προσφορών.
0 Σχόλια