Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Iwasaki Yatarō 1835-1885 ιδρυτής της Mitsubishi

Ο Yataro Iwasaki (岩崎 弥太郎, Iwasaki Yatarō , 9 Ιανουαρίου 1835 – 7 Φεβρουαρίου 1885) ήταν Ιάπωνας βιομήχανος και χρηματιστής γνωστός ως ιδρυτής της Mitsubishi , ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους της Ιαπωνίας.  
Πρώιμη ζωή 
Ο Iwasaki Yatarō γεννήθηκε στις 9 Ιανουαρίου 1835 στο Aki , στην επαρχία Tosa (τώρα Νομός Kōchi ) σε μια επαρχιακή αγροτική οικογένεια. Η οικογένεια του Iwasaki ήταν μέλη της αριστοκρατίας των πολεμιστών σαμουράι , αλλά ο προπάππος του, Iwasaki Yajiemon (岩崎弥次右衛門いわさきやじえもん) είχε ξεπουλήσει το καθεστώς σαμουράι της οικογένειάς του ως υποχρέωση χρέους κατά τη διάρκεια του Μεγάλου λιμού των Τενμέι . Η οικογένειά του προερχόταν από τη φυλή Iwasaki που ήταν κλάδος της φυλής Takeda της επαρχίας Kai (甲斐武田氏). Ο πρόγονος της φυλής Iwasaki ήταν ο Iwasaki Nobutaka (岩崎信隆) γνωστός ως Takeda Shichirō (武田七郎) που ήταν ο πέμπτος γιος του Takeda Nobumitsu. Η φυλή Iwasaki υπηρέτησε τη φυλή Aki (安芸氏) και τη φυλή Chōsokabe (長宗我部氏) στη μάχη της Sekigahara (21 Οκτωβρίου 1600).
Ο Iwasaki ξεκίνησε την καριέρα του ως υπάλληλος της φυλής Yamauchi , της κυρίαρχης φυλής του Tosa Domain που είχε επιχειρηματικά συμφέροντα σε πολλά μέρη της Ιαπωνίας. Ο Iwasaki έφυγε για το Edo σε ηλικία δεκαεννέα ετών για την εκπαίδευσή του, αλλά οι σπουδές του διακόπηκαν ένα χρόνο αργότερα όταν ο πατέρας του τραυματίστηκε σοβαρά σε μια διαμάχη με τον δήμαρχο του χωριού. Ο Iwasaki κατηγόρησε τον τοπικό δικαστή για διαφθορά επειδή αρνήθηκε να ακούσει την υπόθεσή του και στη συνέχεια στάλθηκε στη φυλακή για επτά μήνες αφού τον έδιωξαν από το χωριό του. Μετά την αποφυλάκισή του, ο Iwasaki έμεινε χωρίς μόνιμη δουλειά για ένα διάστημα πριν βρει δουλειά ως δάσκαλος. Ο Iwasaki επέστρεψε στο Edo, όπου συναναστράφηκε με πολιτικούς ακτιβιστές και σπούδασε κάτω από τοYoshida Toyo , υπέρμαχος του μεταρρυθμιστή και του εκσυγχρονισμού από την επαρχία Tosa. Ο Yoshida εργάστηκε από τον Yamauchi Toyoshige , τον daimyō (άρχοντα) του Tosa Domain, και επηρέασε τον Iwasaki με τις ιδέες του να ανοίξει και να αναπτύξει την τότε κλειστή Ιαπωνία μέσω της βιομηχανίας και του εξωτερικού εμπορίου. Ο Iwasaki βρήκε δουλειά ως υπάλληλος για την κυβέρνηση Yamauchi μέσω του Yoshida και τελικά αγόρασε πίσω το καθεστώς σαμουράι της οικογένειάς του . Ο Iwasaki προήχθη στην κορυφαία θέση στο εμπορικό γραφείο της φυλής Yamauchi στο Ναγκασάκι στην επαρχία Hizen , υπεύθυνος για την εμπορία λαδιού και χαρτιού καμφοράς για την αγορά πλοίων, όπλων και πυρομαχικών.
Mitsubishi
Ο Iwasaki ταξίδεψε στην Οζάκα μετά την Αποκατάσταση του Meiji το 1868 που ανέτρεψε το κυβερνών Σογκουνάτο Tokugawa , καταργώντας το φεουδαρχικό σύστημα στην Ιαπωνία και αναγκάζοντας τη διάλυση των επιχειρηματικών συμφερόντων του σογκουνάτου. Τον Μάρτιο του 1870, ο Iwasaki έγινε πρόεδρος της Tsukumo Trading Company, μιας ναυτιλιακής εταιρείας που ιδρύθηκε για λογαριασμό της φυλής Yamauchi, και μίσθωσε τα εμπορικά δικαιώματα. Το 1873, η εταιρεία άλλαξε το όνομά της σε Mitsubishi, μια ένωση του mitsu ("τρία") και του hishi (κυριολεκτικά, " νεροκάστανο ", που χρησιμοποιείται συχνά στα Ιαπωνικά για να δηλώσει έναν ρόμβο .ή διαμάντι). Το έμβλημα της Mitsubishi ήταν ένας συνδυασμός του οικόσημου της οικογένειας Iwasaki, που έδειχνε τρεις επικαλυπτόμενες παστίλιες και την κορυφή με τρία φύλλα δρυός , διατεταγμένα σε τριπλή περιστροφική συμμετρία , της οικογένειας Yamauchi, η οποία έλεγχε το τμήμα του Σικόκου όπου γεννήθηκε ο Yatarō.
Από το 1874 έως το 1875, ο Iwasaki ανατέθηκε από την ιαπωνική κυβέρνηση να μεταφέρει Ιάπωνες στρατιώτες και πολεμικό υλικό. Η ιαπωνική κυβέρνηση αγόρασε έναν αριθμό πλοίων για την Ιαπωνική αποστολή του 1874 στην Ταϊβάν εναντίον των Αβορίγινων του Παϊβάν στη νοτιοανατολική Ταϊβάν , και αυτά τα πλοία δόθηκαν αργότερα στη Mitsubishi μετά την ολοκλήρωση της αποστολής το 1875. Αυτό δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ της Mitsubishi και της ιαπωνικής κυβέρνησης που εξασφάλισε την επιτυχία της νέας εταιρείας. Σε αντάλλαγμα, η Mitsubishi υποστήριξε τη νέα ιαπωνική κυβέρνηση και μετέφερε στρατεύματα που νίκησαν την εξέγερση Satsuma το 1877. Έτσι, η επιτυχία της Mitsubishi έγινε συνυφασμένη με την άνοδο του σύγχρονου ιαπωνικού κράτους και οικονομίας και ενός από τους "Big Four"εταιρείες zaibatsu . Το 1885, μια συγχώνευση των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων της Mitsubishi με τον ανταγωνιστή Kyodo Unyu Kaisha (ιδρύθηκε το 1882) οδήγησε στην υιοθέτηση του ονόματος της εταιρείας Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, ή εν συντομία «NYK», που εξακολουθεί να υπάρχει και είναι ένας από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους ναυτιλιακούς ομίλους. .
Στη συνέχεια, η Iwasaki επένδυσε σε βιομηχανίες εξόρυξης , επισκευής πλοίων και χρηματοδότησης εκτός από τη ναυτιλία. Το 1884, ο Iwasaki μίσθωσε τα Ναυπηγεία του Ναγκασάκι, κάτι που επέτρεψε στην εταιρεία να αναλάβει ναυπηγική βιομηχανία σε μεγάλη κλίμακα και το μετονόμασε σε Nagasaki Shipyard & Machinery Works, που αποτελούν πλέον μέρος του βιομηχανικού κλάδου της Mitsubishi Heavy Industries .
Ο Iwasaki έκανε συχνά δείπνα για αξιωματούχους, ξοδεύοντας ένα τεράστιο χρηματικό ποσό σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά έκανε επίσης πολλούς φίλους που αργότερα τον βοήθησαν κάνοντας χάρη.

Θάνατος 
Ο Iwasaki πέθανε από καρκίνο του στομάχου στις 7 Φεβρουαρίου 1885, σε ηλικία 50 ετών, και τον διαδέχθηκε ως επικεφαλής της οικογενειακής επιχείρησης πρώτα ο αδελφός του, Iwasaki Yanosuke , και αργότερα ο γιος του, Hisaya. Το 1903, η τέταρτη κόρη του Iwasaki, Masako, παντρεύτηκε τον βαρόνο Shidehara Kijūrō , τον πρώτο πρωθυπουργό της Ιαπωνίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο .

Λαϊκή κουλτούρα 
Ο Iwasaki χρησιμεύει ως δευτερεύων πρωταγωνιστής του 49ου δράματος NHK Taiga , Ryōma den , εστιάζοντας στις δραστηριότητές του κατά τη διάρκεια του Bakumatsu , και επίσης ως αφηγητής πλαισίου της ιστορίας. Τον υποδύεται ο Teruyuki Kagawa .

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια