Πολλοί επιχειρηματίες ήλπιζαν τα Χριστούγεννα να τονώσουν την αγορά νωρίτερα από το αναμενόμενο. Οι ψυχολόγοι όμως το περίμεναν.
«Οχτώ στους δέκα έχουν ήδη στολίσει» λέει η Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Αν.Γεροντή. «Είναι πραγματικά ανάγκη των ανθρώπων. Τα Χριστούγεννα μας φέρνουν κοντά. Και για τον άνθρωπο η επικοινωνία είναι πάρα πολύ σημαντική. Κανένας δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος όταν είναι μόνος του. Άρα λοιπόν, επειδή οι γιορτές έχουν να κάνουν με το κοντά, με το μαζί είναι κάτι που όλοι έχουμε ανάγκη», εξηγεί η κ. Γεροντή.
«Από τα μέσα Οκτωβρίου οι πελάτες άρχισαν να ρωτούν για την ποιότητα και τις τιμές για κουραμπιέδες και μελομακάρονα» επισημαίνει ο Πάνος Μαστρονικόλας, ο οποίος είναι τρίτης γενιάς ζαχαροπλάστης στον Πειραιά. «Φέτος, επειδή ο κόσμος μένει στο σπίτι πολύ περισσότερο έχει αρχίσει και μπαίνει στο κλίμα των γιορτών πολύ νωρίτερα. Ίσως το βλέπει και σαν ψυχοθεραπεία», συμπληρώνει.
Τα Χριστούγεννα «είναι μια διέξοδος από μια κατάσταση πιο ψυχοπιεστική», εξηγεί η ψυχολόγος Αλεξάνδρα Παυλέτση- Στεφανή: «Προσφέρουν μια αισιοδοξία, μια ελπίδα. Κάτι που, ενδεχομένως, αυτή την περίοδο το έχουμε χάσει έντονα. Ο στολισμός μας εντάσσει πάλι σε πράγματα που ξέρουμε ότι υπάρχουν. Μειώνει την αβεβαιότητα που μπορεί να έχουμε έντονα, λόγω της κατάστασης. Και ενδεχομένως να μειώνει και λίγο τη μοναξιά. Οι γιορτές μας ενώνουν ακόμα και αν είμαστε μακριά με άτομα δικά μας».
«Ο κόσμος ο οποίος άλλες χρονιές δεν έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στο στολισμό του σπιτιού φέτος δίνει, γιατί τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή που αλλάζει γενικώς τη διάθεση» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδιοκτήτης εποχιακού καταστήματος στο Παγκράτι, Αντώνης Ευθυμίου που πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις. «Οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα. Ακόμα και πριν το lockdown. Αλλά στην περίοδο του lockdown οι παραγγελίες έχουν εκτοξευθεί. Και ο αριθμός και ο όγκος».
Τα Χριστούγεννα λειτουργούν σαν «μαξιλάρι» συναισθηματικής ασφάλειας, όπως επισημαίνει και η κλινική νευροψυχολόγος Μαρία Λάιου: «Η ενίσχυση μια ήδη θετικής εμπειρίας, μπορεί να αποφορτίσει από το στρες και να δημιουργήσει εκ νέου θετικές εμπειρίες για το άτομο».
Τα προεόρτια δεν έχουν φανεί μόνο στις γειτονιές και τα σαλόνια, ούτε κατά αποκλειστικότητα στους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία που παραμένουν ανοιχτά εν μέσω πανδημίας. Αλλά και, στα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Οι καταναλωτές φέτος ξεκίνησαν να κάνουν τις Χριστουγεννιάτικες αγορές πολύ νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές. Όλοι οι κλάδοι των προϊόντων κινούνται με ανοδική τροχιά στις πωλήσεις. Ειδικά κάποια είδη σπιτιού και τα είδη άθλησης» λέει ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Φυσικά, στην τάση αυτή συνέβαλαν οι εκπτώσεις της Black Friday.
https://www.e-radio.gr/
0 Σχόλια