Αρκετές μελέτες έχουν δείξει στο παρελθόν ότι το διαζύγιο των γονιών δημιουργεί προβλήματα στην ψυχική κατάσταση και τη συμπεριφορά των παιδιών.
Τώρα μια νέα έρευνα διαπιστώνει ότι οι δυσάρεστες επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στο ψυχολογικό και το συμπεριφορικό επίπεδο αλλά επεκτείνονται και στις επιδόσεις στα μαθήματα, και συγκεκριμένα σε αυτό των Μαθηματικών.
Επίσης, προς έκπληξη των ερευνητών, τα προβλήματα φαίνονται να εκδηλώνονται κυρίως αφότου ξεκινήσει η διαδικασία του διαζυγίου και όχι πριν από την τυπική δρομολόγησή της.
«Οι περισσότεροι νομίζουν ότι τα ζευγάρια περνούν τις έντονες συζυγικές συγκρούσεις πριν το διαζύγιο» δήλωσε ο Χιούν Σικ Κιμ, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Γουϊσκόνσιν στο Μάντισον ο οποίος διεξήγαγε τη σχετική έρευνα.
«Η αρχική μου πρόβλεψη ήταν ότι τα παιδιά των διαζευγμένων θα υφίσταντο τις αρνητικές συνέπειες πριν ακόμη ξεκινήσει η επίσημη διαδικασία. Η μελέτη μου όμως δείχνει ότι αυτό δεν ισχύει».
Από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό
Για να εξετάσει την επίδραση του χωρισμού των γονιών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαδικασία του διαζυγίου η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα που παρακολουθούσαν την πορεία 3.585 παιδιών από το νηπιαγωγείο ως την Ε΄ Δημοτικού.
Ο κ. Κιμ συνέκρινε την πρόοδο των παιδιών των χωρισμένων γονιών με εκείνη των παιδιών που οι οικογένειές τους παρέμειναν σταθερές.
Τα αποτελέσματα της σύγκρισης, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση «American Sociological Review», έδειξαν ότι μετά την έναρξη της διαδικασίας του διαζυγίου τα παιδιά των διαζευγμένων εμφανίζονταν να υστερούν σε σχέση με τους συμμαθητές τους στα Μαθηματικά και στις κοινωνικές δεξιότητες ενώ παρουσίαζαν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από άγχος, στρες και χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Όπως σημειώνεται, τα αναπτυξιακά προβλήματα παρέμεναν και μετά το διαζύγιο, αν και δεν διαπιστώθηκε περαιτέρω μεγέθυνσή τους.
«Η μελέτη αυτή δείχνει ότι τα αρνητικά αποτελέσματα δεν γίνονται χειρότερα στο μετά το διαζύγιο στάδιο, αν και δεν υπήρξαν δείγματα ότι τα παιδιά των διαζευγμένων φθάνουν και πάλι στο επίπεδο των συνομηλίκων τους» τόνισε ο ερευνητής.
Πιθανές ερμηνείες
Ο κ. Κιμ αποδίδει τις κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο μάθημα απαιτεί μεγαλύτερη συγκέντρωση και συνέπεια.
«Η ανάγνωση δεν λειτουργεί τόσο σωρευτικά. Με τα αριθμητική όμως πρέπει να καταλάβεις τα προηγούμενα για να προχωρήσεις. Για παράδειγμα, αν δεν έχω καταλάβει ότι ένα και ένα κάνουν δύο, δεν μπορώ να καταλάβω τον πολλαπλασιασμό» εξήγησε.
Ο ειδικός απέδωσε τα αναπτυξιακά προβλήματα των παιδιών σε διάφορους παράγοντες, με πρώτους τους καβγάδες και την κακή διάθεση των γονιών καθώς και την αστάθεια στις συνθήκες διαβίωσης που προκαλεί ένα διαζύγιο _ από το ότι το παιδί πρέπει να μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στους δυο γονείς ως το ότι τα οικονομικά δεδομένα της οικογένειας συνήθως υφίστανται αλλαγές.
«Επίσης οι γονείς που παίρνουν διαζύγιο δεν μπορούν ενδεχομένως να εστιάσουν όσο θα έπρεπε στη φροντίδα των παιδιών τους, Εχουν ίσως την τάση να μαλώνουν τα παιδιά και νομίζω ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξή τους» υπογράμμισε ο ερευνητής.
Τώρα μια νέα έρευνα διαπιστώνει ότι οι δυσάρεστες επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στο ψυχολογικό και το συμπεριφορικό επίπεδο αλλά επεκτείνονται και στις επιδόσεις στα μαθήματα, και συγκεκριμένα σε αυτό των Μαθηματικών.
Επίσης, προς έκπληξη των ερευνητών, τα προβλήματα φαίνονται να εκδηλώνονται κυρίως αφότου ξεκινήσει η διαδικασία του διαζυγίου και όχι πριν από την τυπική δρομολόγησή της.
«Οι περισσότεροι νομίζουν ότι τα ζευγάρια περνούν τις έντονες συζυγικές συγκρούσεις πριν το διαζύγιο» δήλωσε ο Χιούν Σικ Κιμ, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Γουϊσκόνσιν στο Μάντισον ο οποίος διεξήγαγε τη σχετική έρευνα.
«Η αρχική μου πρόβλεψη ήταν ότι τα παιδιά των διαζευγμένων θα υφίσταντο τις αρνητικές συνέπειες πριν ακόμη ξεκινήσει η επίσημη διαδικασία. Η μελέτη μου όμως δείχνει ότι αυτό δεν ισχύει».
Από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό
Για να εξετάσει την επίδραση του χωρισμού των γονιών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαδικασία του διαζυγίου η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα που παρακολουθούσαν την πορεία 3.585 παιδιών από το νηπιαγωγείο ως την Ε΄ Δημοτικού.
Ο κ. Κιμ συνέκρινε την πρόοδο των παιδιών των χωρισμένων γονιών με εκείνη των παιδιών που οι οικογένειές τους παρέμειναν σταθερές.
Τα αποτελέσματα της σύγκρισης, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση «American Sociological Review», έδειξαν ότι μετά την έναρξη της διαδικασίας του διαζυγίου τα παιδιά των διαζευγμένων εμφανίζονταν να υστερούν σε σχέση με τους συμμαθητές τους στα Μαθηματικά και στις κοινωνικές δεξιότητες ενώ παρουσίαζαν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από άγχος, στρες και χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Όπως σημειώνεται, τα αναπτυξιακά προβλήματα παρέμεναν και μετά το διαζύγιο, αν και δεν διαπιστώθηκε περαιτέρω μεγέθυνσή τους.
«Η μελέτη αυτή δείχνει ότι τα αρνητικά αποτελέσματα δεν γίνονται χειρότερα στο μετά το διαζύγιο στάδιο, αν και δεν υπήρξαν δείγματα ότι τα παιδιά των διαζευγμένων φθάνουν και πάλι στο επίπεδο των συνομηλίκων τους» τόνισε ο ερευνητής.
Πιθανές ερμηνείες
Ο κ. Κιμ αποδίδει τις κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο μάθημα απαιτεί μεγαλύτερη συγκέντρωση και συνέπεια.
«Η ανάγνωση δεν λειτουργεί τόσο σωρευτικά. Με τα αριθμητική όμως πρέπει να καταλάβεις τα προηγούμενα για να προχωρήσεις. Για παράδειγμα, αν δεν έχω καταλάβει ότι ένα και ένα κάνουν δύο, δεν μπορώ να καταλάβω τον πολλαπλασιασμό» εξήγησε.
Ο ειδικός απέδωσε τα αναπτυξιακά προβλήματα των παιδιών σε διάφορους παράγοντες, με πρώτους τους καβγάδες και την κακή διάθεση των γονιών καθώς και την αστάθεια στις συνθήκες διαβίωσης που προκαλεί ένα διαζύγιο _ από το ότι το παιδί πρέπει να μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στους δυο γονείς ως το ότι τα οικονομικά δεδομένα της οικογένειας συνήθως υφίστανται αλλαγές.
«Επίσης οι γονείς που παίρνουν διαζύγιο δεν μπορούν ενδεχομένως να εστιάσουν όσο θα έπρεπε στη φροντίδα των παιδιών τους, Εχουν ίσως την τάση να μαλώνουν τα παιδιά και νομίζω ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξή τους» υπογράμμισε ο ερευνητής.
0 Σχόλια