Όμορφα Παραμύθια Από “Άσχημους Παραμυθάδες”…;
Ο “πατέρας” του ασχημόπαπου -του παραμυθιού της Παρθένου– δεν είναι άλλος από τον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Το αθώο αυτό παραμυθάκι φαίνεται ότι αποτελεί μια τραγική βιογραφική ιστορία του ίδιου του Άντερσεν που ταυτίζεται με τον μικρό ήρωα του παραμυθιού. Ο ίδιος, έμεινε πολύ μικρός ορφανός από πατέρα και με μόνο στήριγμά του τη μητέρα του έζησε μια δύσκολη παιδική και εφηβική ηλικία βιώνοντας περισσότερο τον πόνο και καθόλου τη χαρά.
Μάλιστα, αναφέρεται ότι στα χρόνια του γυμνασίου είχε υποστεί bullying από τον διευθυντή του, κάποιον Meisling που συνήθιζε να τον ταπεινώνει μπροστά στους συμμαθητές του. Αργότερα στο πανεπιστήμιο του κόλλησαν το παρατσούκλι “ο άχαρος ψηλός” αφού τα μακριά του πόδια με την χαρακτηριστική κίνηση στο περπάτημα, αλλά και οι μεγάλοι κυνόδοντες τον ανεδείκνυαν ως κακόμορφο στα μάτια των συμφοιτητών του. Λόγω της εμφάνισής του δεν έγινε ποτέ δεκτός στην Βασιλική Σχολή του θεάτρου της Κοπεγχάγης και το όνειρό του να γίνει ηθοποιός, παρέμεινε για πάντα όνειρο. Μέσα στα “κακά της μοίρας του” αποτελεί και το γεγονός ότι έχασε και τη φωνή του μετά από μια αρρώστια, την περίοδο που σπούδαζε για να γίνει τραγουδιστής!!
Το γεγονός αυτό ωστόσο δεν τον εμπόδισε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους παραμυθάδες της ιστορίας. Αποδίδοντας με αλληγορίες την ίδια του τη ζωή μοιάζει να ακολουθεί τη μοίρα του έτερου μέγιστου παραμυθά της αρχαιότητας: του Αισώπου!! Όπως και ο Άντερσεν ο Αίσωπος που έζησε το 600 προ Χριστού ήταν και εκείνος ένα ασχημόπαπο: καμπούρης, χωρίς λαιμό, μαυριδερός και στραβοπόδης με μια πλακουτσωτή μύτη χαρακτηρίστηκε “τέρας ασχήμιας”. Μέχρι εδώ στην ιστορία μας έχουμε δύο διαπιστώσεις. Οι μεγάλοι παραμυθάδες σίγουρα δεν ήταν για τα καλλιστεία και οι πλαστικοί χειρουργοί άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους σε τούτο τον ανάλγητο κόσμο….
Η Μεταμόρφωση Και Το Όνειρο Που “Πουλάει”…
Μια και πιάσαμε στο καλέμι μας (άντε στο πληκτρολόγιο για να είμαστε ακριβείς) την πλαστική χειρουργική που κάνει θαύματα,- ενίοτε και τέρατα- αλλά σίγουρα θραύση στην εποχή μας, ας το δούμε αστρολογικά: Τόσο η πλαστική χειρουργική, όσο και η ίδια η Ιατρική ανήκει στη “δικαιοδοσία” του αστερισμού της Παρθένου. Όντας το κατεξοχήν ζώδιο της παροχής υπηρεσιών, οι γιατροί, οι θεραπευτές και όλοι όσοι εργάζονται σε νοσοκομεία και σχετικά ιδρύματα έχουν αυτό το ξεχωριστό “άρωμα” της Παρθένου. Επικεντρώνοντας στην πλαστική χειρουργική -που σίγουρα θα αποτελούσε πανάκεια για τον Άντερσεν και για τον Αίσωπο- ανακαλύπτουμε την ανάγκη του ανθρώπου για την φυσική ομορφιά, πολλές φορές εις βάρος της ψυχικής. Θα μου πεις ότι η ψυχή του ανθρώπου αντικατοπτρίζεται στο πρόσωπό του και θα απαντήσω αυτά να τα πείτε στον Αίσωπο, στον Άντερσεν και τον Κουασιμόδο της Παναγίας των Παρισίων! Εξάλλου η μεταμόρφωση από ασχημόπαπο σε κύκνο είναι ένα οπτικό εύρημα, ένα “γκαγκ” που πουλάει πολύ εδώ και δεκαετίες στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση.
Αλήθεια πόσες φορές η Μάρθα Καραγιάννη κάτω από τις οδηγίες του Δαλιανίδη δεν μετατρέπεται από ασχημόπαπο σε σεξ σύμπολ;; Σας έχω πρόχειρα το “Ένα κορίτσι για δυο” και τις “Γοργόνες και μάγκες”. Ο Κολομβιανός σεναριογράφος Fernando Gaitan με την δική του τηλεοπτική “Μαρία η άσχημη” που παίχτηκε και στην Ελλάδα είναι ίσως ο πιο μεγάλος “έμπορος” της μεταμόρφωσης σε επίπεδο σήριαλ που κατέκτησε τους τηλεθεατές σε δεκάδες χώρες. Ο Gaitan που εγκατέλειψε το μάταιο τούτο κόσμο τον Γενάρη του 2019 έκανε τη μεγαλύτερη τηλεοπτική επιτυχία παγκοσμίως, που βασίζεται αποκλειστικά στο εύρημα της μεταμόρφωσης. Σε αυτή τη μεταμόρφωση -που όπως φαίνεται “πουλάει” πολύ- επένδυσαν και άλλες τηλεσειρές αλλά και τηλεπαιχνίδια. Το “extreme make-over” σε όλες τις versions του αποτελεί εγγύηση για υψηλές τηλεθεάσεις.
Το Παπάκι Από Την Ποταμιά Στους Αιθέρες
Η μεταμόρφωση είναι η κεντρική ιδέα του παραμυθιού της Παρθένου. Η χρονική στιγμή της αλλαγής από ασχημόπαπο σε κύκνο είναι εκείνη που περιμένουν όλα τα παιδάκια να ακούσουν για να ανακουφιστούν με τη λύση της ιστορίας του Άντερσεν. Ακόμα και η τηλεοπτική “Στέλλα” θα πέσει ήσυχη για ύπνο όταν η “Τούλα” θα της διαβάσει το τέλος του παραμυθιού στο “Είσαι το ταίρι” μου. Τόσο η Τούλα όσο και η Στέλλα είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό με το ασχημόπαπο: βίωναν το ρατσισμό που δέχονται οι άνθρωποι που έχουν μια διαφορετικότητα από τους συνήθεις “κανονικούς” ανθρώπους. Στην περίπτωσή τους ήταν τα περιττά κιλά που κουβαλούσαν.
Αλήθεια πόσες αποχρώσεις έχει η διαφορετικότητα; σίγουρα παραπάνω από τις “πενήντα αποχρώσεις του γκρι”, του χρώματος που είχε το παπάκι του Άντερσεν που τελικά ήταν κύκνος. Ο κύκνος που αποτελεί την πραγματική υπόσταση του “ασχημόπαπου” σίγουρα δεν είναι μια τυχαία επιλογή του μεγάλου παραμυθά. Το λευκό χρώμα του συμβολίζει την αγνότητα και την καθαρότητα της Παρθένου. Ενώνει τον γήινο κόσμο με τον πνευματικό καθώς ανοίγει τα φτερά του και πετά ψηλά στους αιθέρες. Η γήινη φύση της Παρθένου γίνεται ένα με την υδάτινη υπόσταση των Ιχθύων (η πολικότητα του ζωδίου) της φωτιάς της Πίστης και του αέρα του ουρανού, της απογείωσης. Στο απλό αυτό παραμυθάκι του Άντερσεν, τελικά “παίζουν” παντού όλα τα στοιχεία του ζωδιακού: Γη, Νερό, Φωτιά και Αέρας!!
Μια Πάπια Μα Πια Πάπια
Στο παπάκι του Άντερσεν συναντάμε όλα τα σημαντικά χαρακτηριστικά της Παρθένου: τις απαράμιλλες αρετές αλλά και τα μικρά κουσούρια. Το στόρι είναι απλό, όσο απλή και λιτή είναι η Παρθένος. Μια πάπια γεννά τα αυγά της και τα κλωσάει στην όχθη μιας λίμνης. Με το πέρασμα του χρόνου τα αυγά σπάνε και βγαίνουν τα παπάκια. Όλα, εκτός από ένα αυγό μεγαλύτερο από τα άλλα: Μια γιαγιά πάπια που περνούσε από εκεί είπε στη μάνα ότι μπορεί να είναι αυγό γαλοπούλας, ωστόσο η μητέρα συνέχισε να το κλωσάει κι ας ήταν και ξένο. Όταν έσκασε το αυγό βγήκε ένα άσχημο, γκρίζο παπάκι. Η μάνα πάπια τότε είπε από μέσα της, “ακόμα κι αν είναι γαλοπούλα θα το μεγαλώσω σαν δικό μου”.
Εδώ έχουμε μια σαφή αναφορά στην υιοθεσία αλλά και στο θεσμό της παρένθετης μητέρας. Επίσης αναδεικνύεται η διαφορετικότητα που την αγκαλιάζει η αγάπη. Ας θυμηθούμε τις γιαγιάδες της Λέσβου και την αγάπη που έδειξαν στα μικρά παιδάκια των λαθρομεταναστών πριν από λίγα χρόνια!! Δυστυχώς το παραμύθι δε έχει καλές γιαγιάδες και το ασχημόπαπο μεγάλωνε μαζί με τα προβλήματά του. Τα άλλα ζώα με πρωταγωνίστρια την γριά πάπια αλλά και μια κότα έδειχναν την αντιπάθειά τους στο δύσμορφο παπάκι, ενώ δεν έλειπαν και τα τσιμπήματα, το ξύλο και οι κλωτσιές από τα σκυλιά και τα γατιά, αλλά κι από ένα κοριτσάκι που ζούσε εκεί κοντά. Ακόμα και τα αδέλφια του δεν το ήθελαν στην παρέα και στις βόλτες τους. Μάλιστα κάθε φορά που πλησίαζε κοντά τους το έδιωχναν. Μόνο η μάνα το υπερασπίζονταν. Έτσι πέρασε ένας χειμώνας δύσκολος . Στον ερχομό της άνοιξης το ασχημόπαπο παρατήρησε μια σειρά από όμορφα πουλιά να πετούν στον ουρανό. Κάτι μέσα του, του έλεγε να τα πλησιάσει. Ωστόσο οι κακουχίες που είχε περάσει το αποθάρρυναν σε νέες γνωριμίες. Ώσπου ξάφνου είδε το είδωλό του να καθρεφτίζεται στην επιφάνεια της λίμνης: ήταν ίδιο με εκείνα τα αγέρωχα πουλιά. Είχε γίνει ένας πανέμορφος κύκνος!!
“Π” Όπως Παπάκι, Όπως Παρθένος…
Μέσα από το μικρό παπάκι του Άντερσεν αναδεικνύονται η μετριοφροσύνη, η αγαθή διάθεση, η υπομονή, η αποδοχή του εαυτού και των άλλων μέσα από την αγάπη της Παρθένου. Ξεχωρίζει η έντονη τάση για αυτοκριτική που φτάνει στα όρια της αυτολύπησης καθώς το παπί μας κουβαλάει και όλες εκείνες τις ανασφάλειες που χαρακτηρίζουν τους γεννημένους στον αστερισμό της Παρθένου. Δεν λείπει και το σύνδρομο της κατωτερότητας αφού ο μικρός ήρωας του παραμυθιού καταλαβαίνει ότι μπορεί να κολυμπάει καλύτερα από τα άλλα παπάκια ωστόσο νιώθει ότι είναι ο αδικημένος της ζωής λόγω της εξωτερικής του εμφάνισης.
Τα εμπόδια και οι αναποδιές που βιώνει κάθε μέρα αυξάνουν το άγχος του και κάνουν ακόμα πιο έντονη την τάση -του ζωδίου- να ταυτίζεται με το ρόλο του χαμένου, του θύματος. Πολλοί εκπρόσωποι της Παρθένου αναγνωρίζουν στο μικρό παπί τον εαυτό τους αφού θεωρούν ότι είναι το ίδιο ανυπεράσπιστοι, ευαίσθητοι και αδέξιοι, σε σημείο να χάνουν την αυτοπεποίθησή τους και να μην εμπιστεύονται τις εσωτερικές δυνάμεις τους. Στην κορύφωση και τη λύση του παραμυθιού ωστόσο γίνεται φανερή η ελπίδα μέσα από την μεταμόρφωση. Μια μεταμόρφωση που έρχεται σαν επιβράβευση της υπομονής, της αντοχής και της αγάπης. Το ασχημόπαπο γίνεται βλέπει τον εαυτό του: έχει γίνει ένας αγέρωχος και υπερήφανος κύκνος.
“Πεθαίνω Για Σένα”
Η αγάπη όλα τα υπομένει όπως λέει και το τραγούδι: Η Παρθένος είναι η μεγάλη μητέρα όλων που προσφέρει τις υπηρεσίες της στην ανθρωπότητα, φέρνοντας στον κόσμο το παιδί της, που αναδεικνύεται στο πολικό ζώδιο των Ιχθύων: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ (ΙΧΘΥΣ). Εκείνος θα θυσιαστεί για την ανθρωπότητα αφήνοντας παρακαταθήκη δύο λόγια, απλά και λιτά: “Αγαπάτε αλλήλους”!!!!
Οι Πρωταγωνιστές Του «Ασχημόπαπου» (Ψυχαολογία Και Αστρολογία)
Διαβάζοντας το “ασχημόπαπο” ίσως ταυτιστήκατε με κάποιον από τους πρωταγωνιστές του ή σας έκανε εντύπωση ένα από τα στοιχεία του παραμυθιού. Διαβάστε τι σημαίνει η επιλογή σας!!
Αν σας έκανε εντύπωση:
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ
Αν ταυτιστήκατε με το μικρό άσχημο παπάκι σίγουρα σας διακρίνουν η εσωστρέφεια και τα βαθιά συναισθήματα. Είστε γεννημένοι ταπεινόφρονες και συνετοί στις εκδηλώσεις σας, ενώ διαθέτετε σε μεγάλο βαθμό την αίσθηση της εξάρτησης από τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Κάνετε τα πάντα για να γίνετε αποδεκτοί από τους άλλους, ακόμα και αν το ταμπεραμέντο σας δεν βοηθάει στο να βρεθείτε στο επίκεντρο στις παρέες. Όχι δεν είστε απαισιόδοξοι, ούτε γκρινιάρηδες, αλλά συνηθίζετε να μεγαλοποιείτε τις καταστάσεις επικεντρώνοντας στις δυσκολίες και τα εμπόδια. Σας χρειάζονται κάποια μαθήματα θετικής σκέψης και ανάκτησης της αυτοπεποίθησης σας. Ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα σας είναι η υπομονή και η καρτερικότητα. Με όπλο σας την εσωτερική δύναμη θα καταφέρετε να κάνετε πραγματικότητα και τα πιο τρελά όνειρά σας.
Η ΜΑΜΑ-ΠΑΠΙΑ
Η αγάπη περισσεύει και εκδηλώνεται σε κάθε σας κίνηση και ενέργεια. Ωστόσο τα συναισθήματά σας έχουν σημαντικές μεταπτώσεις ακόμα και στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου. Τη μια στιγμή νιώθετε έτοιμοι να κατακτήσετε όλο τον κόσμο και την άλλη πέφτετε σε κατάθλιψη χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Το σπίτι και η οικογένεια παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο και αν έχετε ασχοληθεί με τον γενέθλιο χάρτη σας η Σελήνη και το ζώδιο του Καρκίνου σίγουρα θα έχουν περίοπτη θέση σε αυτόν. Στις πιο δύσκολες στιγμές αναδύονται τεράστιες ψυχικές δυνάμεις, που ακόμα κι εσείς δεν μπορούσατε να φανταστείτε ότι διαθέτετε. Ο πλούσιος εσωτερικός κόσμος των συναισθημάτων και η δεκτικότητα κάνουν ακόμα πιο έντονη την έμφυτη ευαισθησία σας και σας προσφέρουν σε μεγάλες δόσεις την “έκτη αίσθηση”. Είναι αλήθεια ότι με τη διαίσθηση για οδηγό μπορείτε να πετύχετε θαύματα.
ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΠΑΚΙΑ
Η εικόνα των μικρών παπιών που ευθυγραμμίζονται για να διασχίσουν τα ήρεμα νερά της λίμνης είναι πράγματι γοητευτική. Καθένα από τα μικρά αυτά είναι ανεξάρτητο ωστόσο είναι και ταγμένο στην ομάδα. Μας φέρνει στο μυαλό το πνεύμα του Υδροχόου που αποδίδει τα μέγιστα όταν ανήκει κάπου: σε ένα σωματείο, σε ένα κόμμα, σε μια ένωση ατόμων με κοινούς στόχους και οράματα. Το γεγονός ότι επιλέξατε να ξεχωρίσετε τα παπάκια αποτελεί μια ένδειξη ότι το ομαδικό πνεύμα ζει μέσα σας και εκδηλώνεται σε κάθε έκφανση του χαρακτήρα σας . Η υπακοή και η πειθαρχία στους νόμους αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό σας. Αποδίδετε καλύτερα εκεί όπου οι περιορισμοί και οι δεσμεύσεις υπάρχουν, ακόμα και αν πρόκειται για χαλαρές διαδικασίες. Η ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων παίζει σπουδαίο ρόλο γι αυτό και δεν “χρυσώνετε το χάπι” όταν λέτε αυτό που πιστεύετε.
Ο ΚΥΚΝΟΣ
Η επιλογή του κύκνου αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η εξωτερική εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο για εσάς, χωρίς αυτό να ακυρώνει την εκτίμησή σας για τα ψυχικά χαρίσματα των ανθρώπων που σας περιβάλλουν. Οι καλές τέχνες αλλά και η ποίηση αποτελούν το ευαίσθητο σημείο σας. Ο έρωτας παίζει για εσάς ίσως τον σημαντικό ρόλο στη ζωή σας. Η εικόνα των δύο κύκνων που πλέκουν με το μακρύ λαιμό τους και σχηματίζουν την καρδιά που κτυπά στους ρυθμούς της αγάπης είναι χαραγμένη στο υποσυνείδητό σας. Είστε πιστοί και θεωρείτε έγκλημα την απιστία. Η αρμονία στις σχέσεις κάθε μορφής αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο για την επιτυχία σας στη ζωή. Είτε πρόκειται για τον επαγγελματικό στίβο είτε έχει να κάνει με τις αισθηματικές σας επιλογές, μεγαλουργείτε εκεί όπου κυριαρχούν η γαλήνη και η ηρεμία.
0 Σχόλια