Με παζλ, επιτραπέζια, ζωάκια, κούκλες, πηλό, δαχτυλομπογιές και πολλά άλλα παιχνίδια έπαιξαν για πέντε μήνες ηλικιωμένοι από τη Θεσσαλονίκη, που έπασχαν από μέτρια άνοια, μετέχοντας σε ένα πρόγραμμα στο οποίο δάνεισε το όνομά του το αιώνιο παιδί, ο Πίτερ Παν.
Το παιχνίδι είναι ένας τρόπος εκπαίδευσης, διασκέδασης αλλά και θεραπείας όχι μόνο για παιδιά αλλά και για ενήλικες.
Διάφορες τεχνικές της θεραπείας μέσου του παιχνιδιού χρησιμοποιούνται ευρέως σε ενήλικες και ιδιαίτερα σε ομάδες με ψυχικές διαταραχές αλλά και σε άτομα με άνοια.
Η άνοια χαρακτηρίζεται από προοδευτική έκπτωση των νοητικών λειτουργιών η οποία ακολουθεί αντίστροφη πορεία από αυτή την νοητικής ανάπτυξης του ανθρώπου.
Ξεκινώντας από το γεγονός ότι οι πάσχοντες από άνοια "επιστρέφουν" νοητικά στην παιδική τους ηλικία δημιουργήθηκε με τη συνεργασία της καθηγήτριας Νευρολογίας του ΑΠθ Μάγδας Τσολάκη, της φυσιοθεραπεύτριας, Ευαγ.Μπακογλίδου, και της ψυχολόγου Φωτεινής Κουντή, το πρόγραμμα "Πήτερ Παν: Παιχνίδι και νοητικές λειτουργίες σε ασθενείς με άνοια"
Στόχος του παιχνιδιού, το οποίο παρουσιάστηκε στο 7ο Πανελλήνιο Ιατρικό - Διεπιστημονικό Συνέδριο Νόσου Αλτσχάιμερ και Συγγενών Διαταραχών, ήταν η άσκηση ικανοτήτων μνήμης, προσοχής, γλώσσας και οπτικοχωρικών ικανοτήτων μέσω δομημένων παιχνιδιών.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ήταν 42 άτομα, από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, ηλικίας 76 ετών που έπασχαν από μέτρια άνοια και επισκέπτονταν τα Κέντρα Ημέρας της Ελληνικής Εταιρείας Νόσου Αλτσχάιμερ.
Τα άτομα αυτά χωρίστηκαν σε δύο ισάριθμες ομάδες, μία πειραματική και μία ομάδα ελέγχου.
Στο τέλος του προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι η ομάδα ελέγχου δεν παρουσίασε καμία νοητική βελτίωση ή επιδείνωση, ενώ αντιθέτως στην πειραματική ομάδα παρατηρήθηκε βελτίωση της γενικής νοητικής κατάστασης (λεκτική ευχέρεια, επεισοδιακή μνήμη και γνωστική ευελιξία) και της ικανότητας προσοχής.
Το παιχνίδι είναι ένας τρόπος εκπαίδευσης, διασκέδασης αλλά και θεραπείας όχι μόνο για παιδιά αλλά και για ενήλικες.
Διάφορες τεχνικές της θεραπείας μέσου του παιχνιδιού χρησιμοποιούνται ευρέως σε ενήλικες και ιδιαίτερα σε ομάδες με ψυχικές διαταραχές αλλά και σε άτομα με άνοια.
Η άνοια χαρακτηρίζεται από προοδευτική έκπτωση των νοητικών λειτουργιών η οποία ακολουθεί αντίστροφη πορεία από αυτή την νοητικής ανάπτυξης του ανθρώπου.
Ξεκινώντας από το γεγονός ότι οι πάσχοντες από άνοια "επιστρέφουν" νοητικά στην παιδική τους ηλικία δημιουργήθηκε με τη συνεργασία της καθηγήτριας Νευρολογίας του ΑΠθ Μάγδας Τσολάκη, της φυσιοθεραπεύτριας, Ευαγ.Μπακογλίδου, και της ψυχολόγου Φωτεινής Κουντή, το πρόγραμμα "Πήτερ Παν: Παιχνίδι και νοητικές λειτουργίες σε ασθενείς με άνοια"
Στόχος του παιχνιδιού, το οποίο παρουσιάστηκε στο 7ο Πανελλήνιο Ιατρικό - Διεπιστημονικό Συνέδριο Νόσου Αλτσχάιμερ και Συγγενών Διαταραχών, ήταν η άσκηση ικανοτήτων μνήμης, προσοχής, γλώσσας και οπτικοχωρικών ικανοτήτων μέσω δομημένων παιχνιδιών.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ήταν 42 άτομα, από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, ηλικίας 76 ετών που έπασχαν από μέτρια άνοια και επισκέπτονταν τα Κέντρα Ημέρας της Ελληνικής Εταιρείας Νόσου Αλτσχάιμερ.
Τα άτομα αυτά χωρίστηκαν σε δύο ισάριθμες ομάδες, μία πειραματική και μία ομάδα ελέγχου.
Στο τέλος του προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι η ομάδα ελέγχου δεν παρουσίασε καμία νοητική βελτίωση ή επιδείνωση, ενώ αντιθέτως στην πειραματική ομάδα παρατηρήθηκε βελτίωση της γενικής νοητικής κατάστασης (λεκτική ευχέρεια, επεισοδιακή μνήμη και γνωστική ευελιξία) και της ικανότητας προσοχής.
0 Σχόλια