Αύξηση του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς από τα 130 στα 150 χιλιόμετρα, νέο πλαίσιο για την εμπορία μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα, αλλαγές στον κανονισμό των αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως (κυρίως τα ταξί), αλλά και πλαίσιο για τα οχήματα τουριστικών γραφείων για μεταφορά επιβατών.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι στο εξής οι οδηγοί καθώς, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που εισηγείται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυστηροποιείται το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στις παραβάσεις και τις κλήσεις που χρεώνει η Τροχαία.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται, ο νέος ΚΟΚ φέρνει την οριστική κατάργηση της έκπτωσης 50%, όταν πληρώνονται οι κλήσεις της Τροχαίας μέσα σε δέκα ημέρες.
Αυτό, πρακτικά, σημαίνει, πως εάν ένας οδηγός παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και λάβει κλήση ύψους 350 ευρώ, ακόμη κι αν σκοπεύει να αποπληρώσει το πρόστιμο εντός δεκαημέρου, θα καταβάλλει στο εξής το 100% της αξίας του.
Παράλληλα, με το νέο ΚΟΚ, τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το εισόδημα.
Επίσης, θα υπάρξει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα και την αντικοινωνική συμπεριφορά. Ειδική παράβαση θα είναι οι χειρονομίες (π.χ. μούντζες κ.λπ.) από επαγγελματίες οδηγούς.
Για τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις που σχεδιάζει, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ενημέρωσε το απόγευμα τους επικεφαλής των θεσμών. Πάντως, οι ρυθμίσεις αυτές δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση. Η συνάντηση Σπίρτζη - Θεσμών αφορούσε στο θέμα της παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.
Επίσης ο κ Σπίρτζης τους ενημέρωσε για την Ενιαία Βάση Δεδομένων που δημιουργείται για οχήματα με στοιχεία από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, την ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Μεταφορών αλλά και τη Βάση Δεδομένων για Οδηγούς, οι οποίες θα διασταυρώνονται και θα «επικοινωνούν» μεταξύ τους.
Έρχονται τα ηλεκτρονικά διόδια
Τέλος, ο υπουργός διευκρίνισε ότι στις αρχές του 2019 θα ξεκινήσει σταδιακά η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες, που θα χρεώνουν τους οδηγούς ανάλογα με τη χρήση.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι στο εξής οι οδηγοί καθώς, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που εισηγείται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυστηροποιείται το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στις παραβάσεις και τις κλήσεις που χρεώνει η Τροχαία.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται, ο νέος ΚΟΚ φέρνει την οριστική κατάργηση της έκπτωσης 50%, όταν πληρώνονται οι κλήσεις της Τροχαίας μέσα σε δέκα ημέρες.
Αυτό, πρακτικά, σημαίνει, πως εάν ένας οδηγός παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και λάβει κλήση ύψους 350 ευρώ, ακόμη κι αν σκοπεύει να αποπληρώσει το πρόστιμο εντός δεκαημέρου, θα καταβάλλει στο εξής το 100% της αξίας του.
Παράλληλα, με το νέο ΚΟΚ, τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το εισόδημα.
Επίσης, θα υπάρξει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα και την αντικοινωνική συμπεριφορά. Ειδική παράβαση θα είναι οι χειρονομίες (π.χ. μούντζες κ.λπ.) από επαγγελματίες οδηγούς.
Για τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις που σχεδιάζει, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ενημέρωσε το απόγευμα τους επικεφαλής των θεσμών. Πάντως, οι ρυθμίσεις αυτές δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση. Η συνάντηση Σπίρτζη - Θεσμών αφορούσε στο θέμα της παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.
Επίσης ο κ Σπίρτζης τους ενημέρωσε για την Ενιαία Βάση Δεδομένων που δημιουργείται για οχήματα με στοιχεία από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, την ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Μεταφορών αλλά και τη Βάση Δεδομένων για Οδηγούς, οι οποίες θα διασταυρώνονται και θα «επικοινωνούν» μεταξύ τους.
Έρχονται τα ηλεκτρονικά διόδια
Τέλος, ο υπουργός διευκρίνισε ότι στις αρχές του 2019 θα ξεκινήσει σταδιακά η εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες, που θα χρεώνουν τους οδηγούς ανάλογα με τη χρήση.
0 Σχόλια