Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Αριστερά ή δεξιά;

Με τον τίτλο δεν εννοούμε τίποτα παραπάνω από το αριστερό και το δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου, καθένα από τα οποία χωριστά κάνει θαύματα, ενώ η συνεργασία μεταξύ τους ακόμη μεγαλύτερα.
 Υπάρχουν όμως και φορές που τσακώνονται.
Και τότε εμείς δεν ξέρουμε τι να κάνουμε
* Το αριστερό ημισφαίριο.
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται από δύο σχεδόν όμοια ημισφαίρια, καθένα από τα οποία όμως φιλοξενεί διαφορετικές λειτουργίες.
Το αριστερό ημισφαίριο είναι υπεύθυνο για τη λογική, τη μνήμη, την ομιλία, τη γραφή, την επιστημονική σκέψη. Με αυτό κατανοούμε ορισμούς και σύμβολα, όπως γράμματα, λέξεις, αριθμούς.
Τις ασκήσεις μας στα μαθηματικά, τη χημεία, τη φυσική, τη βιολογία και τη γραμματική τις λύνουμε με το αριστερά ημισφαίριο. Είναι το ημισφαίριο που μας κάνει να καταλαβαίνουμε την πραγματικότητα την οποία ζούμε.
* Το δεξιό ημισφαίριο.
Το δεξιό ημισφαίριο είναι το δημιουργικό ημισφαίριο. Είναι υπεύθυνο για τις ιδέες μας, τη φαντασία μας, τον αυθορμητισμό και τα αισθήματά μας,, την κατανόηση των μεταφορικών εννοιών και του χιούμορ, τη δημιουργικότητά μας και την επικοινωνία μας με τους άλλους μέσα από τον τόνο της φωνής μας, τις εκφράσεις του προσώπου μας και τις κινήσεις του σώματός μας.
Είναι το ημισφαίριο που δίνει ποιότητα σε αυτό που ζούμε καθημερινά.
* Όταν τα δύο ημισφαίρια τσακώνονται.
Τα δύο εγκεφαλικά ημισφαίρια συνδέονται με μια πυκνή δέσμη νεύρων - το μεσολόβιο -, που αποτελείται από 1 δισεκατομμύριο νευρικά κύτταρα, επιτρέποντας την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ τους. Στην πλειονότητα των ανθρώπων, όμως, τα περισσότερα από αυτά τα νεύρα "κοιμούνται". Έτσι, δεχόμαστε μηνύματα και από το αριστερό και από το δεξιό μέρος του εγκεφάλου την ίδια στιγμή, και αυτό είναι η αιτία για πολλές εσωτερικές συγκρούσεις, όπως όταν η λογική μας μας λέει ένα πράγμα και η διαίσθησή μας το αντίθετο.
* Όταν τα δύο ημισφαίρια μονοιάζουν.
Συνήθως βασιζόμαστε στις λειτουργίες του αριστερού ημισφαιρίου, τις οποίες θεωρούμε πιο "φυσιολογικές". Μάλιστα, στα σχολεία θεωρούσαν παλιά πιο έξυπνους τους μαθητές που λειτουργούσαν περισσότερο με το αριστερό ημισφαίριο. Αυτούς δηλαδή που ήταν καλύτεροι στα μαθηματικά ή στη φυσική.
Σήμερα, έχει αναγνωριστεί ότι είναι έξυπνοι και όσοι ενεργούν περισσότερο με το δεξιό ημισφαίριο, π.χ. τα παιδιά με καλλιτεχνικές τάσεις.

Γενικότερα, χρειαζόμαστε τόσο τις λειτουργίες του αριστερού ημισφαιρίου, για να συνδεόμαστε με τον υλικό κόσμο στον οποίο ζούμε, όσο και τις ιδιότητες του δεξιού ημισφαιρίου, για να έχει ποιότητα η ζωή μας, όπως δημιουργικότητα ή ευτυχία.
Ελένη Φατσέα

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια