Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Ποτάμι ξανά στη Μάνδρα δεύτερη ημέρα

Εικόνες από Drones
Με τις χθεσινές μνήμες ξύπνησαν οι κάτοικοι της Μάνδρας και των γύρω περιοχών, οι οποίοι βλέπουν και πάλι τα ορμητικά νερά να κατεβαίνουν από το ρέμα προς τα σπίτια τους.
Οι νεκροί έφτασαν τους 16.
Εν τω μεταξύ, ζωντανοί εντοπίστηκαν δύο από τους αγνοούμενους, ενώ οι πυροσβέστες συνεχίζουν την αναζήτηση για ακόμη πέντε άτομα.
Λίγα λεπτά πριν τις 10:00 ξεκίνησε να βρέχει έντονα στην περιοχή της Μάνδρας, με τους δρόμους να γεμίζουν μέσα σε λίγα λεπτά με νερό, το οποίο κατεβαίνει ορμητικά από το ρέμα της περιοχής, προκαλώντας ανησυχία στους ανθρώπους που είδαν μόλις μια μέρα πριν να καταστρέφονται περιουσίες και να χάνονται ανθρώπινες ζωές.
Στη Δυτική Αττική εξακολουθούν να βρίσκονται 155 πυροσβέστες με 46 οχήματα, οι οποίοι προσπαθούν να τραβήξουν τα νερά από τα πλημμυρισμένα σπίτια και να απομακρύνουν τα οχήματα και τα αντικείμενα από τους δρόμους και τα σπίτια των κατοίκων.
Με τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγο ΠΣ Βασίλειο Καπέλιο επικοινώνησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος και συνεχάρη το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλε και συνεχίζει να καταβάλει στην αντιμετώπιση της πρωτοφανούς καταστροφής στη Δυτική Αττική και τους ευχήθηκε καλή δύναμη στο δύσκολο έργο τους.
Ειδική γραμμή βοήθειας από την ΚΕΔΕ
Τηλεφωνική γραμμή έθεσε σε λειτουργία η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας για την αναφορά προβλημάτων από την κακοκαιρία, καθώς και την καταγραφή αιτημάτων.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο 2132147513, όπου θα λειτουργεί ειδικό κέντρο στην ΚΕΔΕ, έως το Σάββατο 18 Νοεμβρίου, 9 το πρωί με 9 το βράδυ.
Τα αιτήματα και τα προβλήματα που θα επισημαίνονται, θα προωθούνται στους κατάλληλους φορείς προκειμένου να επιλυθούν.
Κλειστοί δρόμοι
Έχει διακοπεί λόγω συσσώρευσης υδάτων, η κυκλοφορία των οχημάτων στην έξοδο 1 της Αττικής οδού, στο ρεύμα προς Ελευσίνα, ενώ αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην Λεωφόρο Σαλαμίνος στην περιοχή της Σαλαμίνας.
Ανοιχτή είναι, από το πρωί, η νέα εθνική οδός Αθηνών- Κορίνθου, καθώς δόθηκε στην κυκλοφορία από την Τροχαία το σημείο όπου είχε διακοπεί, λόγω της θεομηνίας που έπληξε χτες τη Μάνδρα και τη Νέα Πέραμο.
Κλειστά ωστόσο, παραμένουν, όπως χτες το βράδυ, τα σημεία στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου και στο 4ο χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Ελευσίνας - Θήβας.
Εκατοντάδες μηχανικοί στην περιοχή
Στο σημείο βρίσκεται το σύνολο των μηχανικών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και των άλλων φορέων του έχει κινητοποιήσει το υπουργείο Υποδομών, περίπου 300 άτομα, για την αντιμετώπιση των καταστροφών στις πληγείσες από τις πλημμύρες περιοχές της Μάνδρας.
Πολλοί από τους μηχανικούς βρίσκονται ήδη στο κέντρο επιχειρήσεων του συντονιστικού Πολιτικής Προστασίας και οι υπόλοιποι είναι σε 24ωρη επιφυλακή δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, σημειώνοντας ότι «η καταγραφή των ζημιών θα ξεκινήσει άμεσα μόλις όμως ολοκληρωθούν οι επιχειρήσεις ανεύρεσης τυχόν εγκλωβισμένων».
Επίσης, όπως είπε ο κ Δέδες, έχουν τεθεί στη διάθεση των δήμων και της Πολιτικής Προστασίας από τις εργοληπτικές εταιρείες όλα τα μηχανήματα που έχουν διαθέσιμα και ήδη εργάζονται στις πληγείσες περιοχές. Τα μηχανήματά τους έχουν κινητοποιήσει και οι τρεις μεγάλες εταιρείες παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων: Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός και Αττική Οδός.
Αστυνομικοί από το Πολυτεχνείο στη Μάνδρα
Από το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώθηκε η περαιτέρω ενίσχυση των δυνάμεων που διατίθενται σε διάφορες περιοχές της χώρας, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινόμενων.
Στο πλαίσιο αυτό, ειδικότερα για την περιοχή της Δυτικής Αττικής, αποφασίστηκε η μερική αναδιάταξη των δυνάμεων, που έχουν διατεθεί για την εφαρμογή του σχεδιασμού των μέτρων της επετείου του εορτασμού του Πολυτεχνείου.
ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΑΡΧΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ
Μάνδρα Αττικής: Μια πόλη χτισμένη πάνω σε μπαζωμένα ρέματα

Μια πόλη χτισμένη σε μπαζωμένα ρέματα. Εδώ και δεκαετίες ήταν γνωστά τα δύο μεγάλα ρέματα-απειλές στην περιοχή, αλλά τα έργα διευθέτησής τους δεν έγιναν ποτέ.
Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», το μεγάλο ρέμα «Σούρες» και το μικρότερο της «Αγίας Αικατερίνης» είναι οι δύο παγίδες θανάτου που η Μάνδρα θρηνεί σήμερα 15 νεκρούς, με την πόλη να σκεπάζεται από τόνους λάσπης και νερών. Μετά από χρόνια προσπαθειών και εξαγγελιών, εγκρίθηκε τελικά το 2016 η μελέτη για τη διευθέτηση των δύο χειμάρρων, που όμως έμεινε στα χαρτιά, καθώς η φύση πρόλαβε και έδειξε τη δύναμή της.
Τα ρέματα στη Μάνδρα:
Εικόνα της Μάνδρας από Google Maps
Το μεγάλο ρέμα που διαπερνά τη Μάνδρα, οι «Σούρες», έχει δεχτεί τη μεγαλύτερη αλλοίωση, με δεκάδες τετραγωνικά μέτρα του χειμάρρου να έχουν χτιστεί είτε με νόμιμα είτε με αυθαίρετα κτίσματα, η κοίτη να έχει μειωθεί δεκάδες μέτρα, ενώ ένα μεγάλο κομμάτι του ρέματος έχει υπογειοποιηθεί και περνά μέσα από μικρούς αγωγούς. Ο μεγαλύτερος «καταπατητής» του ρέματος είναι ο ίδιος ο δήμος, ο οποίος έχει χτίσει ένα εργοτάξιο για τα απορριμματοφόρα.
«Είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Η πόλη πνίγηκε από την απόλυτα φυσική υπερχείλιση των ρεμάτων της. Κυρίως το ρέμα ‘‘Σούρες’’ έχει δεχτεί τεράστια στένωση στην κοίτη της, το μισό είναι υπόγειο και περνά μέσα σε πολύ μικρούς αγωγούς και δεκάδες χρίσματα έχουν χτιστεί πάνω του. Η περιοχή δεν έχει καμία υδατοπερατότητα, ό,τι πέφτει αθροίζεται. Την ίδια στιγμή το περιβάλλον είναι γυμνό, δεν υπάρχει τίποτα να το συγκρατήσει», λέει o Δημήτριος Θεοδοσόπουλος, Αγρονόμος-Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ.
Το δεύτερο ρέμα, αυτό της «Αγίας Αικατερίνης», αν και μικρότερο, αποδείχτηκε και το πιο θανατηφόρο. Βρίσκεται στη νοτιοδυτική πλευρά της πόλης. Η φυσική συνέχεια του ποταμού είναι η κεντρική οδός Κοροπούλη, η οποία όμως έχει διακοπεί υπόγεια λόγω αστοχίας της ΕΥΔΑΠ. Με αποτέλεσμα ο χείμαρρος όταν υπερχειλίζει να «αναζητά» τη φυσική του κοίτη, πνίγοντας τα πάντα στο πέρασμά του.
Η πρόταση και η μελέτη για την αντιπλημμυρική προστασία του Θριάσιου εδώ και δεκαετίες είναι κλεισμένες στα γραφεία των δήμων και της Περιφέρειας. «Η δόµηση, νόµιµη και αυθαίρετη, στις πεδινές κυρίως κοίτες των ρεµάτων διαµόρφωσε µια κατάσταση, η οποία, για την κατασκευή των απαιτούμενων έργων μέσα στη κοίτη των ρεµάτων, δεν μπορεί πλέον να αντιµετωπιστεί χωρίς σηµαντικές απαλλοτριώσεις, σε ορισµένες δε περιπτώσεις και κατεδαφίσεις (π.χ. Σούρες στην περιοχή Μάνδρας).
Πέραν των ανωτέρω, τµήµατα ρεµάτων έχουν χαρακτηριστεί χώροι πρασίνου ή κοινωφελείς χωρίς να καλύπτονται από μελέτες οριοθέτησης. Σε ορισµένες δε περιπτώσεις σε εγκεκριµένα Ρυµοτοµικά Διαγράµµατα, τµήµατα των ρεµάτων έχουν μετατραπεί σε οικοδοµικά τετράγωνα, µε αποτέλεσµα να µην µπορούν να υλοποιηθούν», τονίζουν οι πολιτικοί μηχανικοί Ιωάννης Πέππας και Ιωάννης Καραβοκύρης, με τη μελέτη του πρώτου να εγκρίνεται και από την Περιφέρεια Αττικής.
«Εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια προειδοποιούσαμε τον δήμο για τις δύο αυτές διευθετήσεις. Η μελέτη εγκρίθηκε από την Περιφέρεια που προσπαθεί να διορθώσει αυτές τις αστοχίες. Να γίνουν οι αναγκαίες διαπλατύνσεις και να φύγουν οι αυθαίρετες κατασκευές. Δεν είναι δυνατό για ένα τόσο μεγάλο ρέμα να υπάρχουν διατομές 0,80 εκ. Τι νερό να μαζέψουν τόσο μικροί σωλήνες;», λέει στον «Ε.Τ.» ο κ. Πέππας.

Video: Up Drones & Drone.a.s

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια