Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Οι παγίδες που στήνει η βιομηχανία του fitness στις γυναίκες

Ένα νέο βιβλίο δίνει «φωνή» στις γυναίκες που έχουν υπάρξει θύματα του τρόπου που η βιομηχανία του fitness επικοινωνεί τα μηνύματά της. Παράλληλα εξετάζει το ρόλο των media και του marketing στην όλη διαδικασία αναζήτησης της ιδανικής σιλουέτας και φυσικής κατάστασης από γυναίκες κάθε ηλικίας και προφίλ. Από το στίβο έως τις τάξεις αεροβικής, πολεμικών τεχνών και yoga, πολλές από εσάς που γυμνάζεστε βομβαρδίζεστε με διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες που σας αγχώνουν και σας επιβάλουν να είστε τέλειες: νέες, λεπτές και ενδυναμωμένες.

Στο βιβλίο αυτό με τίτλο: “Women and Exercise: The Body, Health and Consumerism” από την Pirkko Markula, καθηγήτρια στο University of Alberta, πέφτει άπλετο φως στην σχέση μεταξύ γυναίκας και άσκησης. Τα στατιστικά που περιλαμβάνει αυτή η έκδοση λένε ότι οι γυναίκες γυμνάζονται λιγότερο από τους άνδρες και ότι στον Καναδά μόνο το 14% του πληθυσμού συγκεντρώνει τα 150 λεπτά γυμναστικής την εβδομάδα που αποτελούν το ιδανικό μίνιμουμ για καλή φυσική κατάσταση. Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί φορείς του fitness (γυμναστήρια, trainers κ.τ.λ.) παρουσιάζουν την άθληση ως το μοναδικό τρόπο να χάσετε βάρος. Αυτό σημαίνει ότι έχετε πλέον ταυτίσει την ελκυστική όψη και το τέλειο σώμα με τη γυναίκα που γυμνάζεται εντατικά ενώ δεν έχετε δώσει την ίδια βαρύτητα στο άλλο πλεονέκτημα της φυσικής άσκησης που είναι η καλή υγεία. Το αποτέλεσμα είναι να γυμνάζεστε επειδή φοβάστε το λίπος και τα περιττά κιλά και όχι επειδή έχετε πειστεί ότι θα νιώθετε καλύτερα ως οργανισμός.
Η Markula, επίσημα αναγνωρισμένη καθηγήτρια Pilates, θεωρεί ότι για να αποφύγετε αυτές της παγίδες που στήνει το «σύστημα» θα πρέπει να γυμνάζεστε θέτοντας σε απόλυτη αρμονία το μυαλό και το σώμα και όχι παραβλέποντας το ένα από τα δύο.

Γι’ αυτό και παροτρύνει πολλές στην ενασχόληση με τέτοιου είδους συνδυαστικές μορφές άσκησης όπως η Yoga και το Pilates. Χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση και φυσικά κριτικό πνεύμα για να μην παρασυρθείτε σε ακρότητες. Τα όσα λέει το marketing κάνουν γυναίκες με περιττά κιλά να νιώθουν μειονεκτικά και τελικά να αποθαρρύνονται.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια