Οι φιλίες των ανθρώπων χαρακτηρίζονται από το "σύνδρομο της κοινωνικής πεταλούδας", αφού κατά κύριο λόγο διαλέγουμε φίλους με τους οποίους έχουμε κοινά ενδιαφέροντα και χόμπι, τους οποίους όμως τείνουμε να αλλάζουμε, όταν μεταβάλλονται και τα ενδιαφέροντά μας με το πέρασμα του χρόνου, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Σαουθάμπτον και του Λονδίνου (Royal Holloway) και του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Ζωολογικού Κήπου της βρετανικής πρωτεύουσας, υπό τον Τζον Μπράιντεν, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό Interface της Βασιλικής Εταιρίας επιστημών της Βρετανίας, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που έχουν κοινούς ενθουσιασμούς για κάποιο πράγμα, δημιουργούν ισχυρούς φιλικούς δεσμούς, όμως αυτοί οι δεσμοί συχνά σπάνε, όταν τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων αλλάζουν, οπότε μαζί τους αλλάζουν και οι φιλίες.
Οι επιστήμονες εστίασαν την προσοχή τους σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους τύπου Facebook, όπου οι άνθρωποι δημιουργούν online φιλικές κοινότητες με βάση κάποιο χόμπι ή κοινό ενδιαφέρον, όπως η μουσική, η πολιτική, η θρησκεία, το επάγγελμα, ο αθλητισμός κ.α. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σταδιακά οι φίλοι ομαδοποιούνται όλο και περισσότερο, που αποτελούν τμήματα ενός πολύπλοκου κοινωνικού δικτύου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι, υπό την επήρεια ενός ψυχολογικού νόμου "βαρύτητας", έλκονται από άλλους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για παρόμοια πράγματα (π.χ. για την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα) και οι οποίοι δεν είναι κατ' ανάγκη αυτοί που μας αρέσουν περισσότερο ως άνθρωποι. Καθώς τα ενδιαφέροντα αλλάζουν, οι άνθρωποι μετακινούνται από κλίκα σε κλίκα φίλων. Οι κλίκες, σύμφωνα με τους ερευνητές, δημιουργούνται συνήθως αυθόρμητα, χωρίς κάποιο κεντρικό οργανωτικό νου. Συνεχώς μερικές κλίκες εξαφανίζονται και νέες δημιουργούνται.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Σαουθάμπτον και του Λονδίνου (Royal Holloway) και του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Ζωολογικού Κήπου της βρετανικής πρωτεύουσας, υπό τον Τζον Μπράιντεν, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό Interface της Βασιλικής Εταιρίας επιστημών της Βρετανίας, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που έχουν κοινούς ενθουσιασμούς για κάποιο πράγμα, δημιουργούν ισχυρούς φιλικούς δεσμούς, όμως αυτοί οι δεσμοί συχνά σπάνε, όταν τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων αλλάζουν, οπότε μαζί τους αλλάζουν και οι φιλίες.
Οι επιστήμονες εστίασαν την προσοχή τους σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους τύπου Facebook, όπου οι άνθρωποι δημιουργούν online φιλικές κοινότητες με βάση κάποιο χόμπι ή κοινό ενδιαφέρον, όπως η μουσική, η πολιτική, η θρησκεία, το επάγγελμα, ο αθλητισμός κ.α. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σταδιακά οι φίλοι ομαδοποιούνται όλο και περισσότερο, που αποτελούν τμήματα ενός πολύπλοκου κοινωνικού δικτύου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι, υπό την επήρεια ενός ψυχολογικού νόμου "βαρύτητας", έλκονται από άλλους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για παρόμοια πράγματα (π.χ. για την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα) και οι οποίοι δεν είναι κατ' ανάγκη αυτοί που μας αρέσουν περισσότερο ως άνθρωποι. Καθώς τα ενδιαφέροντα αλλάζουν, οι άνθρωποι μετακινούνται από κλίκα σε κλίκα φίλων. Οι κλίκες, σύμφωνα με τους ερευνητές, δημιουργούνται συνήθως αυθόρμητα, χωρίς κάποιο κεντρικό οργανωτικό νου. Συνεχώς μερικές κλίκες εξαφανίζονται και νέες δημιουργούνται.
0 Σχόλια