Μία ξεχωριστή προσωπικότητα, ένας δυναμικός ιππέας με πολλές διακρίσεις που δόθηκε με όλη του την ψυχή στο άθλημα της ιππασίας και χαρακτηρίστηκε «πατέρας» της, έφυγε από τη ζωή.
Ο Φρέντυ Σερπιέρης, ο άνθρωπος με τον οποίο η Μαρινέλλα απέκτησε τη μοναχοκόρη της Γεωργία-Χριστίνα (Τζωρτίνα, όπως χαϊδευτικά την αποκαλούν), άφησε την τελευταία πνοή του σε ηλικία 78 χρόνων στο ιδιωτικό θεραπευτήριο όπου νοσηλευόταν τους τελευταίους τέσσερις μήνες.Ο διακεκριμένος αθλητής και μετέπειτα επιχειρηματίας υπήρξε για τέσσερα χρόνια ένας μεγάλος έρωτας για τη Μαρινέλλα, με το ζευγάρι να αποκτά το 1973 εκτός γάμου την κόρη του.
Ενα γεύμα έμελλε να σταθεί μοιραίο για έναν από τους τελευταίους αριστοκράτες της Ελλάδας. Στις 20 του περασμένου Δεκεμβρίου, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα και κατά τη διάρκεια του φαγητού, ο Φρέντυ Σερπιέρης ένιωσε να πνίγεται. Δυστυχώς το περιστατικό αποδείχτηκε πολύ σοβαρό, αφού για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ο εγκέφαλός του έμεινε χωρίς οξυγόνο, με αποτέλεσμα να προκληθεί σοβαρή βλάβη και εκείνος να καθηλωθεί στο κρεβάτι της Εντατικής. Επειτα από τέσσερις μήνες νοσηλείας δυστυχώς έφυγε από τη ζωή.
Η κηδεία του έγινε, από το Α' Νεκροταφείο, σε στενό οικογενειακό κύκλο. Να τονίσουμε ότι ο Σερπιέρης, εκτός από γόνος μιας οικογένειας η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην οικονομική και την κοινωνική ζωή του τόπου, ήταν και μια ηγετική προσωπικότητα του αθλητισμού και ειδικά της ιππασίας. Για να τιμήσει τη μνήμη του, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή αποφάσισε οι σημαίες στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο να κυματίσουν μεσίστιες στις 24 και τις 25 Απριλίου 2016.
Διεθνής ακτινοβολία
«Η ελληνική ιππασία θρηνεί τον πατέρα της! Το όνομα του Φρέντυ Σερπιέρη είναι συνώνυμο της ελληνικής ιππασίας, την οποία υπηρέτησε με συνέπεια και όραμα για περισσότερο από μισό αιώνα αθλητικά και διοικητικά, αναδεικνύοντάς τη σε σημαντικό άθλημα στη χώρα μας και καθιερώνοντάς τη στη διεθνή ιππική σκηνή. Υπό την εμπνευσμένη καθοδήγησή του το ολυμπιακό άθλημα της ιππασίας γνώρισε αλματώδη ανάπτυξη στη χώρα μας και απέκτησε διεθνή ακτινοβολία.
Η συμβολή του, ανεκτίμητη, όχι μόνο στην ιππασία, αλλά και στον αθλητισμό γενικότερα, καθώς και στο Ολυμπιακό Κίνημα. Η χαρισματική προσωπικότητα, η αυθεντική ευγένεια, το ήθος και η εντιμότητά του θα μείνουν ανεξίτηλα στη μνήμη όλων και το όραμά του θα εμπνέει πάντα την ελληνική ιππασία. Φρέντυ Σερπιέρη, θα είσαι στην καρδιά μας για πάντα» αναφέρει, μεταξύ άλλων, το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας για τον άνθρωπο που ήταν επίτιμος πρόεδρός της, αλλά και επίτιμος Α' αντιπρόεδρος της διεθνούς ομοσπονδίας του αθλήματος.
Ο Φρέντυ (Φερνάνδος) Σερπιέρης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Απριλίου του 1938, ήταν γιος του ιταλικής καταγωγής Ιωάννη Σερπιέρη και της -πρωταθλήτριας Γαλλίας και ολυμπιονίκη στο τένις το 1924- Ντιντί Βλαστού, και δισέγγονος του Τζιανμπατίστα Σερπιέρη, ιδιοκτήτη των Μεταλλείων Λαυρίου. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες στη Γενεύη. Από νεαρή ηλικία τον κέρδισε η ιππασία, στην οποία, συμμετέχοντας σε πολλούς αγώνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αναδείχτηκε ουκ ολίγες φορές πρωταθλητής.
Διετέλεσε πρόεδρος της ΕΟΙ από την ίδρυση της το 1990 έως και το2001, Α' αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιππασίας από το 1998 έως και το 2006, μέλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, καθώς και πρόεδρος και ταμίας του ΣΕΓΑΣ. Επίσης ήταν πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής Ιππασίας του ΣΕΓΑΣ από το 1975 έως το 1984, γενικός γραμματέας της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Στίβου το 1982 και της Οργανωτικής Επιτροπής Μεσογειακών Αγώνων το 1991, πρόεδρος και μέλος του Ελληνικού Ιππικού Ομίλου.
Εκτός από την Τζωρτίνα, έχει από τον γάμο του με τη Σαμπίνα έναν γιο, τον Τζόνι, ο οποίος είναι επίσης αθλητής ιππασίας. O Φρέντυ Σερπιέρης, μάλιστα, ήταν εκείνος που είχε δώσει στη Ματούλα το άλογο με το οποίο πήγε στα εγκαίνια κέντρου στο Κολωνάκι -του οποίου το στιλ του ήταν εμπνευσμένο από το Τέξας- φορώντας κολάν, μπότες και καουμπόικο καπέλο.
Ο έρωτας που δεν έφτασε ποτέ σε γάμο
Η Μαρινέλλα δεν έκρυψε ποτέ ότι ήταν πολύ ερωτευμένη με τον γοητευτικό πρωταθλητή ιππασίας, με τα εκφραστικά γαλάζια μάτια. Οπως είχε αποκαλύψει, το ζευγάρι ήταν τέσσερα χρόνια μαζί, αλλά δεν έφτασε ποτέ στον γάμο, γιατί εκείνη δεν το ήθελε. «Μετά τη γέννηση της κόρης μας, εκείνος ήθελε να παντρευτούμε. Του είπα, όμως, ότι δεν χρειάζεται, καλύτερα να μείνουμε φίλοι. Φυσικά την αναγνώρισε, της έδωσε το όνομά του, έγιναν όλα όπως έπρεπε. Τον αγαπάω πολύ, είναι εξαιρετικός άνθρωπος κι αυτός και η γυναίκα του, η Σαμπίνα, ο γιος τους επίσης, που είναι πραγματικός αδελφός της κόρης μου» έχει πει η τραγουδίστρια. Πάντως η Μαρινέλλα, που το 1973 έφερε στον κόσμο την Τζωρτίνα της ως ανύπαντρη μητέρα, αναστατώνοντας την τότε συντηρητική κοινωνία, στις 10 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου παντρεύτηκε τον Τόλη Βοσκόπουλο, ο οποίος, εκτός από την ίδια, αγάπησε πολύ το παιδί της και το μεγάλωσε σαν δικό του.
Πως απέκτησε τον πύργο της Αμαλίας
Ο Φρέντυ Σερπιέρης ήταν διευθύνων σύμβουλος της Αγροτικής Εταιρείας Πύργος Βασιλίσσης Α.Ε., στην οποία ανήκει και ο περίφημος πύργος της βασίλισσας Αμαλίας. Πρόκειται για μια αχανή έκταση πυκνής βλάστησης δυόμισι χιλιάδων στρεμμάτων γης, στο Ιλιον Αττικής, στην καρδιά της οποίας ξεπροβάλλει μια μεγαλόπρεπη έπαυλη με πολεμίστρες, γοτθικού ρυθμού. Το κτήμα και ο πύργος ανήκαν από το 1848 στη βασίλισσα Αμαλία και μετά τον θάνατο του Οθωνα αγοράστηκαν από τον βαρόνο Σίμωνα Σίνα.
Το 1878 -κι αφού έχει φύγει από τη ζωή ο Σίνας- ο πληρεξούσιός του αρχιτέκτονας Ερνέστος Τσίλλερ έλαβε εντολή από τους κληρονόμους του να πουλήσει τα πάντα. Αγοραστής εμφανίστηκε ο Γεώργιος Παχύς. Οι κόρες του παντρεύτηκαν τους Φερδινάνδο Σερπιέρη (παππούς του Φρέντυ) και Αυγερινό Αβέρωφ και απέκτησαν το κτήμα κατά το ήμισυ μετά τον θάνατο του πατέρα τους. Σήμερα ανήκει σε απόγονους του Σερπιέρη. Ο πύργος και το κτήμα παρουσιάζουν μια πολύ ρομαντική εικόνα (μάλιστα, στις 9 Ιανουαρίου του 1938 ο Παύλος και η Φρειδερίκη έκαναν τον μήνα του μέλιτος εκεί) και κατά καιρούς έχουν φιλοξενηθεί στο πανέμορφο πέτρινο κτίσμα διάφορα events αλλά και καλλιτεχνικές φωτογραφίσεις.
0 Σχόλια