Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Ειδικό γάντι με αισθητήρες για τους τυφλούς

Στην καταγραφή όλης της γκάμας των κινήσεων που κάνουν με τα χέρια τους άτομα με αναπηρία όρασης προκειμένου να αναγνωρίσουν ένα αντικείμενο, προχωρά ερευνητική ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με στόχο τη δημιουργία ενός εργαλείου για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που θα τους βοηθήσει στην τεχνική διδασκαλίας μέσα στις σχολικές αίθουσες όπου υπάρχουν τυφλοί μαθητές. Για την έρευνα, η ομάδα χρησιμοποιεί γάντι με αισθητήρες που κάνει σκελετική καταγραφή των κινήσεων των χεριών.
Το παραπάνω έγινε γνωστό στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου που βρίσκεται σε εξέλιξη από χθες στο συνεδριακό κέντρο Φόρουμ και γίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Γραμματισμός στο braille και προτίμηση χεριού στα άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης» που υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με επιστημονικό υπεύθυνο τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Βασίλη Αργυρόπουλο.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που «τρέχει» την τελευταία τριετία και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον κ. Αργυρόπουλο «οι άνθρωποι που δεν βλέπουν με τα μάτια χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να «δουν» ένα αντικείμενο.
Τις κινήσεις που κάνουν, τα απτικά μοτίβα, καταγράφουμε με ειδικό γάντι με αισθητήρες για να χαρτογραφήσουμε όλη την γκάμα των κινήσεων που γίνονται κατά την αναγνώριση ενός αντικειμένου. Στόχος είναι η δημιουργία ενός αναλυτικού προγράμματος ως τεχνική διδασκαλίας που θα δοθεί στα σχολεία που έχουν τυφλούς μαθητές, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν πώς να καθοδηγούν τους μαθητές κατά την εκπαιδευτική διαδικασία στην αναγνώριση πραγμάτων»
Η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία όρασης υπολείπεται της εκπαίδευσης που λαμβάνουν μαθητές που βλέπουν. «Δεν υπάρχει ούτε ένα σχολικό βιβλίο που να έχουν πάρει στα χέρια τους οι τυφλοί μαθητές για να μπορούν να διαβάζουν.
Τα μαθήματα γίνονται με σημειώσεις που δίνει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός», ανέφερε ο κ. Αργυρόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι οι περισσότεροι τυφλοί μαθητές εντάσσονται σε σχολεία γενικής παιδείας στη γειτονιά τους, όπου απλά συνυπάρχουν με τους συμμαθητές τους χωρίς να έχουν την απαιτούμενη πρόσβαση σε όλα τα μαθήματα.
Την ίδια ώρα και όπως καταγράφεται στο πλαίσιο του προγράμματος που εκπονείται, έχει μειωθεί η γνώση της Braille, ενώ αντίθετα έχει αυξηθεί η χρήση της τεχνολογίας από τα άτομα με αναπηρία όρασης. Ωστόσο όπως διαπιστώνεται μέσα από το πρόγραμμα η καλύτερη μέθοδος αφομοίωσης είναι συνδυαστική: η χρήση της Braille και ταυτόχρονα η ανάγνωση του κειμένου.
«Οταν υπάρχει η συνδυαστική δυνατότητα, τότε οι μαθητές κατανοούν καλύτερα αυτό που διδάσκονται και το αποδίδουν καλύτερα. Δυστυχώς δεν υπάρχει εκπαίδευση των δασκάλων στο συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας», σημείωσε ο κ. Αργυρόπουλος.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια