Θα προτιμούσατε μία "πατάτα ψητή" ή την "πατάτα της γιαγιάς";
Ο μέσος άνθρωπος παίρνει πάνω από 200 αποφάσεις της ημέρα για το φαγητό του, σύμφωνα με έρευνες των ειδικών.
Σε αυτές τις αποφάσεις σημαντικό ρόλο παίζει το μενού των εστιατορίων, που τα τελευταία χρόνια....
τείνει να γίνει επιστήμη.
Η σύνταξη των καταλόγων που περιγράφουν τα φαγητά γίνεται πλέον, στα σοβαρά εστιατόρια, από ψυχολόγους και ειδικούς του μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με τις απόψεις τους, στους πελάτες αρέσουν ιδιαίτερα τα ονόματα των μαμάδων, των γιαγιάδων και λοιπών συγγενών (π.χ. τα σουτζουκάκια της κυρα-Νίτσας) και επίθετα όπως "φρέσκο" και "σπιτικό" (π.χ. μπιφτέκι μοσχαρίσιο από φρέσκο κρέας).
Σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα: το κόκκινο και το μπλε ανοίγουν την όρεξη, ενώ το γκρι και το πορφυρό προκαλούν αίσθημα κορεσμού.
Ο πελάτης επίσης, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, θέλει να αισθάνεται ότι ήρθε για να φάει και όχι για να ξοδέψει χρήματα.
Γι αυτό απαγορεύονται ρητώς τα σήματα του ευρώ ή του δολαρίου δίπλα από την τιμή, στην οποία καλό θα είναι να αποφεύγονται "εκπτώσεις" του στυλ "9,99" που αναδεικνύουν την αξία και όχι την ποιότητα.
Πολύ σημαντικό είναι και το "στήσιμο" του καταλόγου, που αποτελεί "τα λόγια στο μουσικό κομμάτι που γράφουν οι σεφ", κατά τα λεγόμενα ενός ειδήμονα.
Μερικά εστιατόρια προτιμούν να βάζουν επάνω τα πιο ακριβά πιάτα, ώστε να φαίνονται πιο λογικές οι τιμές στα επόμενα.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πελάτες προτιμούν τα πιάτα "μεσαίας" τιμής.
Αυτά και χιλιάδες άλλα μυστικά του μενού γίνονται τα όπλα των ειδικών για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Η έρευνα στην "επιστήμη του μενού" αυξάνεται ραγδαία. Γιατί η απόλαυση μπορεί να περνάει από το στομάχι, πρώτα όμως κάνει μια στάση στο υποσυνείδητο.
Public Life
Ο μέσος άνθρωπος παίρνει πάνω από 200 αποφάσεις της ημέρα για το φαγητό του, σύμφωνα με έρευνες των ειδικών.
Σε αυτές τις αποφάσεις σημαντικό ρόλο παίζει το μενού των εστιατορίων, που τα τελευταία χρόνια....
τείνει να γίνει επιστήμη.
Η σύνταξη των καταλόγων που περιγράφουν τα φαγητά γίνεται πλέον, στα σοβαρά εστιατόρια, από ψυχολόγους και ειδικούς του μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με τις απόψεις τους, στους πελάτες αρέσουν ιδιαίτερα τα ονόματα των μαμάδων, των γιαγιάδων και λοιπών συγγενών (π.χ. τα σουτζουκάκια της κυρα-Νίτσας) και επίθετα όπως "φρέσκο" και "σπιτικό" (π.χ. μπιφτέκι μοσχαρίσιο από φρέσκο κρέας).
Σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα: το κόκκινο και το μπλε ανοίγουν την όρεξη, ενώ το γκρι και το πορφυρό προκαλούν αίσθημα κορεσμού.
Ο πελάτης επίσης, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, θέλει να αισθάνεται ότι ήρθε για να φάει και όχι για να ξοδέψει χρήματα.
Γι αυτό απαγορεύονται ρητώς τα σήματα του ευρώ ή του δολαρίου δίπλα από την τιμή, στην οποία καλό θα είναι να αποφεύγονται "εκπτώσεις" του στυλ "9,99" που αναδεικνύουν την αξία και όχι την ποιότητα.
Πολύ σημαντικό είναι και το "στήσιμο" του καταλόγου, που αποτελεί "τα λόγια στο μουσικό κομμάτι που γράφουν οι σεφ", κατά τα λεγόμενα ενός ειδήμονα.
Μερικά εστιατόρια προτιμούν να βάζουν επάνω τα πιο ακριβά πιάτα, ώστε να φαίνονται πιο λογικές οι τιμές στα επόμενα.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πελάτες προτιμούν τα πιάτα "μεσαίας" τιμής.
Αυτά και χιλιάδες άλλα μυστικά του μενού γίνονται τα όπλα των ειδικών για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Η έρευνα στην "επιστήμη του μενού" αυξάνεται ραγδαία. Γιατί η απόλαυση μπορεί να περνάει από το στομάχι, πρώτα όμως κάνει μια στάση στο υποσυνείδητο.
Public Life
0 Σχόλια