Η επανάσταση που με την διορθωμένη ημερομηνία άρχισε στις 4/4/1821, έγινε στο ηγετικό ζώδιο του Κριού που σηματοδοτεί και την έναρξη, με σύνοδο Ήλιου – Δία, γεγονός που δίνει ένα σημάδι επιτυχημένης έκβασης αλλά συνάμα και Ήλιου-Κρόνου. Η ακριβέστατη σύνοδος Ποσειδώνα – Ουρανού στον Αιγόκερω, είναι μια όψη κλειδί, αφού αντιπροσωπεύει τον ιδεαλισμό, την έμπνευση και την μεγάλη φιλοδοξία του σκοπού. Αυτή η εξάρτηση Ποσειδώνα – Ουρανού, σηματοδοτεί όλα τα ωροσκόπια των αγωνιστών και αντιπροσωπεύει την πρωταρχική αναγκαιότητα του σκοπού, κρύβοντας όμως και αρκετές αυταπάτες και απογοητεύσεις, οι οποίες ξεδιπλώθηκαν αφειδώς κατά τη διάρκεια της επανάστασης.
Επίσης, εκτός από τεράστια αποθέματα ψυχικού σθένους, υπήρξαν και πολλές συγκρούσεις, πολιτικές σκοπιμότητες, διχόνοιες κι ένας εμφύλιος σπαραγμός που κανείς δεν ξέρει τι τέλος θα είχε αν δεν ερχόταν ο Ιμπραήμ με τα φουσάτα του.
Όταν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός -ένας ακόμη ορμητικός Κριός- όρκισε σύμφωνα με την παράδοση τους επαναστάτες στην Πάτρα, όλα περιβάλλονταν από αγνές και λυτρωτικές προθέσεις αλλά αν δεν προέκυπτε ο έξωθεν κίνδυνος, ίσως σήμερα να μιλούσαμε για μια ακόμη αποτυχημένη -όσο και αυτοκαταστροφική- εξέγερση.
<Και εις το εξής να μάθωμεν γνώση, αν θέλωμεν να φκιάσωμεν χωριόν, να ζήσωμεν όλοι μαζί», είπε ο Στρατηγός Μακρυγιάννης σαν να είχε προβλέψει, τη διαχρονική ανικανότητα σύμπνοιας.
Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης και ο «Τουρκοφάγος» Νικηταράς (Νικήτας Σταματελόπουλος) κήρυξαν την επανάσταση στην Καλαμάτα, ορίζοντας την αφετηρία του αγώνα στην επαναστατημένη Ελλάδα. Για τον δεύτερο δεν έχουν διασωθεί πληροφορίες ως προς το πότε ακριβώς γεννήθηκε αλλά ο Πετρόμπεης που συνολικά έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην επανάσταση, ξέρουμε ότι ήταν Λέων με Άρη και Δία επίσης στο Λέοντα και τον Ουρανό στον Κριό, μια γνήσια ένδειξη ηρωικού μεγαλείου και αντιεξουσιαστικής διάθεσης.
Ο Πετρόμπεης είχε την τύχη και την ατυχία μαζί να ζει στη Μάνη, όπου οι έριδες των τοπικών προκρίτων τον κυνηγούσαν μια ζωή. Και τελικά παρ’ ότι ο ίδιος προσπαθούσε πάντα να παίξει έναν συμβιβαστικό ρόλο η «κατάρα» της βεντέτας, σε συνδυασμό με τους κάκιστους χειρισμούς του Καποδίστρια προς το πρόσωπο του, είχαν σαν αποτέλεσμα την ακούσια εμπλοκή του στη δολοφονία του Κυβερνήτη.
Το τ-τετράγωνο ανάμεσα στον Πλούτωνα, τον αστρικό Ουρανό και την Δήμητρα στο Ζυγό ήταν από ότι φαίνεται η αιτία αυτής της κακοδαιμονίας.
Ο Γέρος του Μοριά , αντλούσε τις ιδέες και τα οράματά του από την αντίθεση του Άρη στους Ιχθείς με τον Ποσειδώνα -να πως ορίζεται ο κλεφτοπόλεμος- και την σοφία του από τις ουκ ολίγες όψεις του Ήλιου του στον Κριό με τον Κρόνο στον Καρκίνο (τετράγωνο), το Δία στον Τοξότη (τρίγωνο) αλλά και τον Πλούτωνα στον Αιγόκερω.
Με τα συμβατικά κριτήρια τόσο ο Άρης, όσο και ο Ουρανός του δεν μας δίνουν το επαναστατικό προφίλ που θα περιμέναμε (ουσιαστικά δεν κάνουν σημαντικές όψεις), ωστόσο η ίδιοσυναστρία των τροπικών και των αστρικών θέσεων είναι εξαιρετικά αποκαλυπτική: Ο αστρικός Άρης στον Υδροχόο σχηματίζει τετράγωνο με τον τροπικό Ουρανό, ενώ ο αστρικός Ουρανός «πέφτει» σχεδόν πάνω στον Ήλιο του Κριού σχηματίζοντας επιπλέον μια αντίθεση με τη Δήμητρα και ένα τετράγωνο με τον Πλούτωνα.
Η δυναμική Μπουμπουλίνα, μια πράγματι εκπληκτική γυναίκα, ήταν από μόνη της μια
επανάσταση. Γεννήθηκε στις φυλακές της Κωνσταντινούπολης, όταν η μητέρα της είχε επισκεφθεί τον φυλακισμένο από τα Ορλωφικά πατέρα της. Παντρεύτηκε δύο φορές και την τεράστια περιουσία που κληρονόμησε ύστερα από το χαμό του δεύτερου συζύγου της την έριξε όλη στον
αγώνα.
Αγωνίστρια όσο και διπλωμάτισσα κατάφερε να είναι η μοναδική μυημένη γυναίκα στην Φιλική Εταιρεία, ενώ μετά τον θάνατο της η Ρωσία την τίμησε με τον βαθμό της Ναυάρχου. Μέχρι και στην μητέρα του Σουλτάνου είχε φτάσει, εντυπωσιάζοντας την και πετυχαίνοντας μια συμφωνία, επωφελή τελικά και για τις δύο. Η ίδια δεν θα είχε ενοχλήσεις στα πλοία της, ενώ όταν ήρθε η ώρα εκπλήρωσε τις δικές της υποσχέσεις σώζοντας τις γυναίκες στο χαρέμι της Τριπολιτσάς.
Το τετράγωνο της Αφροδίτης με Δία και Πλούτωνα, έδωσε στην παρουσία της τον ακατανίκητο μαγνητισμό, που έπειθε ακόμα και τον πιο στυγνό Αγά, βρίσκοντας τρόπο να εξαργυρώσει με την γενναιοδωρία της ανθρώπινες ζωές. Φυσικά οι ίδιες όψεις της στοίχισαν στην προσωπική της ζωή...
Και στη δική της περίπτωση το μεγάλο τρίγωνο Ποσειδώνα – Ουρανού – Πλούτωνα λειτούργησε με αφοσίωση και διαίσθηση προς τον σκοπό, ωστόσο, το τέλος της ήταν άδοξο και ίσως αντιπροσωπευτικό της βλακείας της φυλής. Σκοτώθηκε σε ένα καβγά που ξέσπασε για οικογενειακά θέματα όταν κάποιος άγνωστος την πυροβόλησε στο κεφάλι.
Δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτήν την παρουσίαση ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ένας ακόμη υπέρλαμπρος και αδικοχαμένος αγωνιστής. Υδροχόος, χωρίς να είναι βέβαιη η χρονιά της γέννησης του (ή επικρατέστερη άποψη είναι το 1782) φαίνεται πως είχε τον Άρη στον Κριό σε σύνοδο με την Δήμητρα και μια πολύ χαρακτηριστική αντίθεση του Ουρανού στο τέλος των Διδύμων με τον Κρόνο και τον Δία στον Τοξότη.
Το τ-τετράγωνο που σχηματίζει ο αστρικός Άρης με τους τρεις αργούς πλανήτες είναι μάλλον ενδεικτικό του αγώνα που έδωσε αλλά και των δυσκολιών που αντιμετώπισε.
Πολλές φορές οι ήρωες του '21 συγγένεψαν ή συμπεθέριασαν με χαρές και γάμους. Ο Πλαπούτας, πιστός σύντροφος του Κολοκοτρώνη -κι ένας ακόμη Δίδυμος- παντρεύτηκε την ανιψιά του Στεκούλα. Η κόρη της Μπουμπουλίνας Ελένη, το γιο του Κολοκοτρώνη Πάνο.
Ανθρώπινες και τρυφερές στιγμές μέσα στην αντάρα του αγώνα...
Όμως οι ήρωες εκτός από γενναία καρδιά κι αισθήματα, είχαν και ανθρώπινες αδυναμίες, που σε τόσο ακραίες συνθήκες αναδύθηκαν στο μέγιστο βαθμό.
Η πολυσχιδής προσωπικότητα του Οδυσσέα Ανδρούτσου, με το πολυμήχανο μυαλό σαν του ήρωα της Οδύσσειας, ήταν παράλληλα θηλυμανής και κατηγορήθηκε για χυδαίες συμπεριφορές. Η σύγκρουσή του με τον ωραίο αλλά και σθεναρό Αθανάσιο Διάκο, έφερε ως αποτέλεσμα την επιλογή διαφορετικής στρατηγικής, η οποία οδήγησε τον Διάκο στη μάχη της Αλαμάνας, να βρει τραγικό θάνατο κάτω από τη γνωστή σούβλα.
Οι ίντριγκες του Ιωάννη Κωλέτη -αγνώστων στοιχείων δυστυχώς- στέρησαν στην αριστοκράτισσα του Αιγαίου, την Μαντώ Μαυρογένους τον μεγάλο της έρωτα με τον Δημήτριο Υψηλάντη και την απογύμνωσαν ηθικά. Πέθανε φτωχή στην Πάρο παρέα με έναν ξεθωριασμένο τίτλο αντιστρατήγου, τα γαλλικά και τα ιταλικά της, έχοντας προσφέρει όλη την περιουσία της στον αγώνα, .
Το γιαταγάνι του Παπαφλέσσα που θέρισε τους Τούρκους στο Μανιάκι είναι μια ανάμνηση, που θυμίζει τη διχόνοια μεταξύ των Ελλήνων, αφού όταν ο Ιμπραήμ εισέβαλε στην Πελοπόννησο, εκείνος ζητούσε απεγνωσμένα να ελευθερωθούν οι φυλακισμένοι πολεμιστές, αλλά δεν εισακούστηκε και αποδεκατίστηκε από τους Τούρκους.
Ο περίφημος ναύαρχος Μιαούλης Δίδυμος κι αυτός αλλά με ένστικτο θαλασσινού (ο Άρης, ο Κρόνος και η Δήμητρα στον Καρκίνο) στην σύγκρουση του με τον Καποδίστρια και στον αποκλεισμό της Ύδρας, ο εγωισμός και οι αυτοκαταστροφικές διαστάσεις του Πλούτωνα (στον Αιγόκερω σε αντίθεση με τους τρεις του Καρκίνου) οδήγησαν στην ανατίναξη της φρεγάτας «Ελλάς» και της κορβέτας «Ύδρα».
Μέσα σε όλα αυτά, η ανάμειξη των αγωνιστών στο Άγγλο – Ρωσικό παιχνίδι, αλλά και η ένταξη διαφόρων ξένων στην Φιλική Εταιρία, έπαιξαν αρνητικό ρόλο στην συνοχή των Ελλήνων. Ας μην ξεχνάμε πως πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενοχοποίηση του Κολοκοτρώνη διαδραμάτισε η αγγλική πρεσβεία.
Υπάρχουν εκατοντάδες άλλες παρουσίες οι οποίες συνέβαλαν στη διατήρηση του Ελληνικού Έθνους και είναι αδύνατο να απαριθμιστούν σε μία μόνο αναφορά, δεν μπορεί όμως να λείψει ο θεμελιωτής της νέας Ελληνικής φιλολογίας, που μας χάρισε τον απαράμιλλο Εθνικό μας Ύμνο, γνωστός σαν «Ύμνος στην Ελευθερία».
Ο Διονύσιος Σολωμός -Κριός κι αυτός- το 1823 μας έδωσε το αριστούργημά του, αποτέλεσμα του εξαγώνου Ποσειδώνα – Ουρανού και των όψεων του Ερμή με τους δύο αργούς πλανήτες (αντίθεση και τρίγωνο αντίστοιχα), που το στόλισαν με ιδιοφυείς λεκτικές διαστάσεις. Με το εξάγωνο Ήλιου – Πλούτωνα σφράγισε τη νοηματική διείσδυση, που διαπερνά ως το κόκαλο.
Ένα πολύτιμο δώρο, πάνω στο οποίο ξεγελάμε σήμερα, τον χαμένο μας πατριωτισμό.
www.astrology.gr
0 Σχόλια