Τα παιδιά παπαγαλίζουν περισσότερο, μαθαίνουν όλο και λιγότερα και φυσικά κάνουν συνεχώς και περισσότερα φροντιστήρια.
Δεν υπάρχει άλλη χώρα στο κόσμο εκτός από την Ελλάδα που να έχει αλλάξει τόσες πολλές φορές το σύστημα εκπαίδευσης.
Και πάντα....
για τους ίδιους λόγους.
Για να σταματήσουν να κάνουν φροντιστήρια τα παιδιά.
Για να μην παπαγαλίζουν τα παιδιά.
Για να μην αδικούνται τα παιδιά.
Για να κρίνονται αξιοκρατικά τα παιδιά.
Για να σταματήσουν να μαθαίνουν άχρηστες γνώσεις τα παιδιά.
Για να μάθουν επιτέλους κάτι τα παιδιά....
Τα τελευταία 40 χρόνια, θα πρέπει να έχουμε αλλάξει τόσα πολλα συστήματα εκπαίδευσης όσα περίπου διαθέτει η Ευρώπη, η Ασία και η Αμερική μαζί.
Το αποτέλεσμα;
Τα παιδιά παπαγαλίζουν περισσότερο, μαθαίνουν όλο και λιγότερα και φυσικά κάνουν συνεχώς και περισσότερα φροντιστήρια.
Μα καλά όλα τα συστήματα εκπαίδευσης είναι αποτυχημένα;
Φυσικά και όχι. Όλα τα συστήματα εκπαίδευσης που έχουμε μέχρι τώρα δοκιμάσει είναι μια χαρά.
Εμείς δεν είμαστε.
Και εξηγούμαι. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της Αγγλίας κανένας δεν κάνει φροντιστήριο. Πιστεύετε ότι αν το μεταφέρουμε αυτούσιο στην Ελλάδα τα παιδιά θα σταματήσουν να κάνουν φροντιστήριο;
Φυσικά και όχι. Και το ίδιο θα συμβεί εάν ισχύσει αυτούσιο οποιοδήποτε σύστημα είτε αναπτυγμένης είτε τριτοκοσμικής χώρας.
Γιατί απλούστατα οι Έλληνες γονείς όποιο σύστημα και να εφαρμοστεί θα βάλουν τα παιδιά τους να κάνουν φροντιστήρια για να ξεπεράσουν τα ξαδέρφια τους, τα γειτονόπουλά τους, τους συμμαθητές τους και τέλος πάντων γιατί έτσι θα γράψουν καλύτερα.
Μα θα αφήσουμε τους άλλους να γράψουν καλύτερα απο μας;
Και μην ξεχνάμε ότι αξιοκρατία για τον Έλληνα γονιό σημαίνει απλά να επιλέγει το δικό του παιδί και όχι το αξιότερο.Αφού ούτως ή άλλως το δικό μας είναι το καλύτερο, το εξυπνότερο, το ικανότερο...
Θα αφήσουμε τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα να χαλάσει τα οικογενειακά μας σχέδια;
ΠΕΤΡΟΣ ΔΙΠΛΑΣ
Δεν υπάρχει άλλη χώρα στο κόσμο εκτός από την Ελλάδα που να έχει αλλάξει τόσες πολλές φορές το σύστημα εκπαίδευσης.
Και πάντα....
για τους ίδιους λόγους.
Για να σταματήσουν να κάνουν φροντιστήρια τα παιδιά.
Για να μην παπαγαλίζουν τα παιδιά.
Για να μην αδικούνται τα παιδιά.
Για να κρίνονται αξιοκρατικά τα παιδιά.
Για να σταματήσουν να μαθαίνουν άχρηστες γνώσεις τα παιδιά.
Για να μάθουν επιτέλους κάτι τα παιδιά....
Τα τελευταία 40 χρόνια, θα πρέπει να έχουμε αλλάξει τόσα πολλα συστήματα εκπαίδευσης όσα περίπου διαθέτει η Ευρώπη, η Ασία και η Αμερική μαζί.
Το αποτέλεσμα;
Τα παιδιά παπαγαλίζουν περισσότερο, μαθαίνουν όλο και λιγότερα και φυσικά κάνουν συνεχώς και περισσότερα φροντιστήρια.
Μα καλά όλα τα συστήματα εκπαίδευσης είναι αποτυχημένα;
Φυσικά και όχι. Όλα τα συστήματα εκπαίδευσης που έχουμε μέχρι τώρα δοκιμάσει είναι μια χαρά.
Εμείς δεν είμαστε.
Και εξηγούμαι. Στο εκπαιδευτικό σύστημα της Αγγλίας κανένας δεν κάνει φροντιστήριο. Πιστεύετε ότι αν το μεταφέρουμε αυτούσιο στην Ελλάδα τα παιδιά θα σταματήσουν να κάνουν φροντιστήριο;
Φυσικά και όχι. Και το ίδιο θα συμβεί εάν ισχύσει αυτούσιο οποιοδήποτε σύστημα είτε αναπτυγμένης είτε τριτοκοσμικής χώρας.
Γιατί απλούστατα οι Έλληνες γονείς όποιο σύστημα και να εφαρμοστεί θα βάλουν τα παιδιά τους να κάνουν φροντιστήρια για να ξεπεράσουν τα ξαδέρφια τους, τα γειτονόπουλά τους, τους συμμαθητές τους και τέλος πάντων γιατί έτσι θα γράψουν καλύτερα.
Μα θα αφήσουμε τους άλλους να γράψουν καλύτερα απο μας;
Και μην ξεχνάμε ότι αξιοκρατία για τον Έλληνα γονιό σημαίνει απλά να επιλέγει το δικό του παιδί και όχι το αξιότερο.Αφού ούτως ή άλλως το δικό μας είναι το καλύτερο, το εξυπνότερο, το ικανότερο...
Θα αφήσουμε τώρα το εκπαιδευτικό σύστημα να χαλάσει τα οικογενειακά μας σχέδια;
ΠΕΤΡΟΣ ΔΙΠΛΑΣ
0 Σχόλια