Όσοι προτιμούν τις «ενισχυμένες» μερίδες φαγητού, μάλλον θέλουν να ανελιχθούν κοινωνικά, λένε οι επιστήμονες.
Παρίσι
Μήπως όταν παραγγέλνετε φαγητό δείχνετε ιδιαίτερη προτίμηση στις...........
«πλούσιες» μερίδες;
Μπορεί να μην πρόκειται για λαιμαργία, αλλά για επιθυμία κοινωνικής ανέλιξης.
Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν Γάλλοι επιστήμονες, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι συχνά οι άνθρωποι «συνδέουν τις μεγαλύτερες μερίδες φαγητού με το υψηλότερο κοινωνικό στάτους και την επιθυμία να δείχνουν πιο πλούσιοι από όσο στην πραγματικότητα είναι».
Σύμφωνα με τους ερευνητές όσοι θέλουν να «αναβαθμίσουν» την κοινωνική τους κατάσταση κατά παρόμοιο τρόπο, αγοράζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα και σπίτια ή τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικές συσκευές και γκάτζετ.
Επιστήμονες από τη σχολή διοίκησης Hautes Etudes Commerciales (HEC) στη Γαλλία, υποστηρίζουν ότι αυτή η τάση είναι πιο συχνή μεταξύ των λιγότερο πλούσιων και αυτό - εν μέρει - θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα συνήθως είναι πιο παχύσαρκα.
«Μία συνεχιζόμενη τάση στη διατροφική κατανάλωση είναι η ροπή των καταναλωτών να τρώνε περισσότερο.
Πιο ανησυχητική είναι η αύξηση της κατανάλωσης φαγητού στους ευάλωτους πληθυσμούς, όπως οι καταναλωτές χαμηλότερου κοινωνικο - οικονομικού επιπέδου» σχολίασε ο καθηγητής Νταβίντ Ντιμπουά του HEC.
Όπως διαπιστώθηκε, οι εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνα, έτειναν να πιστεύουν ότι όποιος για παράγγελνε, για παράδειγμα, το μεγάλο μέγεθος καφέ βρισκόταν υψηλότερα στην κοινωνική κλίμακα από όσους παράγγελναν το μικρό ή το μεσαίο μέγεθος.
«Οι ευάλωτοι καταναλωτές τείνουν να εκφράζουν με αυτό τον τρόπο τον κοινωνικό τους στάτους προκειμένου να αντισταθμίσουν την ανεπιθύμητη θέση τους και να απαντήσουν στις καθημερινές απειλές.
Αυτή η έρευνα θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη στους κυβερνώντες για την καταπολέμηση της υπερ - κατανάλωσης» κατέληξε ο καθηγητής Ντιμπουά.
tosokaki
Παρίσι
Μήπως όταν παραγγέλνετε φαγητό δείχνετε ιδιαίτερη προτίμηση στις...........
«πλούσιες» μερίδες;
Μπορεί να μην πρόκειται για λαιμαργία, αλλά για επιθυμία κοινωνικής ανέλιξης.
Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν Γάλλοι επιστήμονες, οι οποίοι διαπίστωσαν ότι συχνά οι άνθρωποι «συνδέουν τις μεγαλύτερες μερίδες φαγητού με το υψηλότερο κοινωνικό στάτους και την επιθυμία να δείχνουν πιο πλούσιοι από όσο στην πραγματικότητα είναι».
Σύμφωνα με τους ερευνητές όσοι θέλουν να «αναβαθμίσουν» την κοινωνική τους κατάσταση κατά παρόμοιο τρόπο, αγοράζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα και σπίτια ή τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικές συσκευές και γκάτζετ.
Επιστήμονες από τη σχολή διοίκησης Hautes Etudes Commerciales (HEC) στη Γαλλία, υποστηρίζουν ότι αυτή η τάση είναι πιο συχνή μεταξύ των λιγότερο πλούσιων και αυτό - εν μέρει - θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα συνήθως είναι πιο παχύσαρκα.
«Μία συνεχιζόμενη τάση στη διατροφική κατανάλωση είναι η ροπή των καταναλωτών να τρώνε περισσότερο.
Πιο ανησυχητική είναι η αύξηση της κατανάλωσης φαγητού στους ευάλωτους πληθυσμούς, όπως οι καταναλωτές χαμηλότερου κοινωνικο - οικονομικού επιπέδου» σχολίασε ο καθηγητής Νταβίντ Ντιμπουά του HEC.
Όπως διαπιστώθηκε, οι εθελοντές που συμμετείχαν στην έρευνα, έτειναν να πιστεύουν ότι όποιος για παράγγελνε, για παράδειγμα, το μεγάλο μέγεθος καφέ βρισκόταν υψηλότερα στην κοινωνική κλίμακα από όσους παράγγελναν το μικρό ή το μεσαίο μέγεθος.
«Οι ευάλωτοι καταναλωτές τείνουν να εκφράζουν με αυτό τον τρόπο τον κοινωνικό τους στάτους προκειμένου να αντισταθμίσουν την ανεπιθύμητη θέση τους και να απαντήσουν στις καθημερινές απειλές.
Αυτή η έρευνα θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη στους κυβερνώντες για την καταπολέμηση της υπερ - κατανάλωσης» κατέληξε ο καθηγητής Ντιμπουά.
tosokaki
0 Σχόλια