Σουρεαλιστικές σκηνές, πικάντικο χιούμορ, καλτ πρωταγωνιστές και ένα «συνεσταλμένο» ερωτικό πάθος μπροστά από την κάμερα σε μια Ελλάδα που θέλησε να αναπαράγει και στην μεγάλη οθόνη τον ερωτισμό που μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60 ήταν κυρίως made in USA.
Η τότε Ελλάδα των αυστηρών ηθών και των οικογενειακών παραδόσεων, άρχισε να βλέπει «τσόντες»-πρόσθετες ερωτικές ταινίες σε κανονικές κινηματογραφικές προβολές-, την ίδια στιγμή που και στα περίπτερα στοιβάζονταν μια σειρά από περιοδικά με άκρως ερωτικό περιεχόμενο προερχόμενα κυρίως από την Ιταλία: Μεταφρασμένα πρόχειρα, έφταναν στους ενδιαφερόμενους κακήν κακώς, προκαλώντας φυσικά σάλο στην καθωσπρέπει κοινωνία.
Η παραγωγή εγχώριων ερωτικών ταινιών, άρχισε σιγά σιγά να παίρνει σάρκα και οστά από μια χούφτα δημιουργών του παλαιού ελληνικού κινηματογράφου και άρχισε να διανέμεται στους «πονηρούς» κινηματογράφους της Ομόνοιας με πρωταγωνιστές ορισμένες από τις καλτ σήμερα φιγούρες του είδους, όπως ο Κώστας Γκουσγκούνης.
Πολλοί ίσως να αγνοούν και το όνομα του Τέλη Σταλλόνε (γεννημένος υπό το ονοματεπώνυμο Αριστοτέλης Μαυρογόνατος) ο οποίος υπήρξε ο μεγαλύτερος, μετά τον Γκουσγκούνη, εγχώριος πορνοστάρ αφού προηγούμενος είχε ξεκινήσει τη καριέρα του στον κινηματογράφο ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στο πλευρό δημιουργών όπως ο Ερρίκος Ανδρέου και ο Γιώργος Σκαλενάκης. Η πρώτη του εμφάνιση έγινε το 1975 στην ταινία «Μέλι το κορμί της» ενώ όταν η εγχώρια ερωτική βιομηχανία άρχισε να παραπαίει γύρω στα 1986, εκείνος αναχώρησε για τις ΗΠΑ και έκανε περιουσία εργαζόμενος εκτός κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Μια ιδιαίτερη θέση φυσικά στο πάνθεον των πρωταγωνιστών έχουν και οι τολμηρές Ελληνίδες όπως η Τίνα Σπάθη και η Ζέτα Αποστόλου. Η Σπάθη εμφανίστηκε στα πλατό των ερωτικών ταινιών λίγο μετά το ’70 και σε χρόνο μηδέν η φήμη της εκτοξεύτηκε καθώς έγινε γνωστή για τον δυναμικό και σαγηνευτικό της χαρακτήρα. Στοιχεία που την εξέλιξαν για να γίνει η απόλυτη σταρ του ελληνικού πορνό. Η μελαχρινή φαντασίωση των αντρών, κατάφερε και γύρισε μέσα σε δυο χρόνια συνολικά 25 ταινίας, σημειώνοντας φυσικά όλες τεράστια επιτυχία.
Ο… άξιος Κώστας Γκουσγκούνης
Όταν γίνεται αναφορά στον ερωτικό ελληνικό κινηματογράφο, αυτός είναι συνώνυμος με ένα όνομα: Κώστας Γκουσγκούνης. Ο Λαρισαίος πρωταγωνιστής που φέρει τους τίτλους «θρύλος», «βασιλιάς του σεξ», «σύμβολο του σεξ», υπήρξε μια εμβληματική φιγούρα και έμεινε κυρίως στην ιστορία όχι μόνο για τις επιδόσεις του, αλλά για τις απίστευτες ατάκες.
Γεννημένος το 1931, αρχικά σπούδασε φωτογραφία δίπλα στον πατέρα του Μίμη Γκουσγκούνη ενώ όταν κατέβηκε στην Αθήνα άνοιξε το δικό του φωτογραφείο στο Χολαργό. Στην «ξελογιάστρα» πρωτεύουσα, ο Γκουσγκούνης αρχικά ξεκίνησε να παίζει σε κάποιες ταινίες αρχικά σε ρόλο κομπάρσου, από το 1952 έως το 1958 (Η Αγνή του λιμανιού, Η θεία από το Σικάγο, Ο λεφτάς, Μια ζωή την έχουμε), ενώ στη συνέχεια πρωταγωνίστησε σε ερωτικές ταινίες από το 1965 μέχρι το 1984 με γνωστότερες τις: «Ήταν Άξιος», «Ηδονοβλεψίας» και το «Σεξ ... 13 Μποφώρ»
Η άνοδος, η πτώση και η «δεύτερη ευκαιρία»
Η ελληνική βιομηχανία πορνό, έχασε την… ερωτική της χαρά, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οπότε και επήλθε η παρακμή της βιντεοκασέτας. Ο ερωτικός κινηματογράφος ξεκίνησε τη φθίνουσα πορεία του και το κοινό στράφηκε στις εισαγόμενες ερωτικές ταινίες ενώ μια σειρά από ιλουστρασιόν περιοδικά όπως το Playboy και το Hustler κατέκτησαν γρήγορα την αγορά.
Φυσικά η τεχνολογική εξέλιξη (συνδρομητική τηλεοπτική πλατφόρμα, πληθώρα καναλιών και στη συνέχεια το ίντερνετ), τη δεκαετία του ‘90 επαναπροσδιόρισαν το πορνό και το ροζ στην ελληνική βιομηχανία «ξεπλύθηκε» άρον άρον για να επανέλθει πριν από μερικά χρόνια καθώς γυρίζονται νέες ελληνικές παραγωγές (Σειρηνάκης).
Μερικοί από τους τίτλους ερωτικών ταινιών:
- «Σεξ 13 Μποφόρ» /1972
- «Πόθοι στους καταραμένους βάλτους» / 1966
- «Ερωτας στην καυτή άμμο» /1966
- «Το κορίτσι με το άλογο» / 1973
- «Μιρέλλα, η σάρκα της ηδονής» / 1973
- «Το ακρογιάλι του έρωτα» /1976
- «Δωμάτιο 69» / 1975
- «Βρώμικη Παρθένα» / 1975
- «Το Παλαμάρι του βαρκάρη» / 1985
- «Και το πρώτο πινέλο» / 1984
- «Τα μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας» / 1966
- «Ο πυρετός της ηδονής» / 1974
- «Διαστροφές» / 1974
- «Το γυμνό κορμί της για δόλωμα» / 1974
Και μερικοί από τους πρωταγωνιστές:
Τίνα Σπάθη, Κώστας Γκουσγκούνης, Τέλης Σταλόνε, Τζίμυ Μπελαρίκε, Άντζελα Γιάννου, Πέγκυ Σίμου, Κατερίνα Σπάθη, Τζοάννα, , Νατάσα Βούλγαρη, Νόρα Παππά, Κριστόφ, Παύλος Καρανικόλας, Λία Χατζή, Βίκυ Τζόνσον, Χάρι Μπρούμελ αλλά και είχαν πρωταγωνιστήσει και διάσημοι αστέρες της εποχής όπως Ζέτα Αποστόλου, Έλενα Ναθαναήλ, Αννα Φόνσου, Ανέστης Βλάχος, Αλκης Γιαννακάς, Σπύρος Φωκάς, Φαίδων Γεωργίτσης, Κώστας Πρέκας, Γκιζέλα Ντάλι
newsbeast
Πολλοί ίσως να αγνοούν και το όνομα του Τέλη Σταλλόνε (γεννημένος υπό το ονοματεπώνυμο Αριστοτέλης Μαυρογόνατος) ο οποίος υπήρξε ο μεγαλύτερος, μετά τον Γκουσγκούνη, εγχώριος πορνοστάρ αφού προηγούμενος είχε ξεκινήσει τη καριέρα του στον κινηματογράφο ως βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στο πλευρό δημιουργών όπως ο Ερρίκος Ανδρέου και ο Γιώργος Σκαλενάκης. Η πρώτη του εμφάνιση έγινε το 1975 στην ταινία «Μέλι το κορμί της» ενώ όταν η εγχώρια ερωτική βιομηχανία άρχισε να παραπαίει γύρω στα 1986, εκείνος αναχώρησε για τις ΗΠΑ και έκανε περιουσία εργαζόμενος εκτός κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Μια ιδιαίτερη θέση φυσικά στο πάνθεον των πρωταγωνιστών έχουν και οι τολμηρές Ελληνίδες όπως η Τίνα Σπάθη και η Ζέτα Αποστόλου. Η Σπάθη εμφανίστηκε στα πλατό των ερωτικών ταινιών λίγο μετά το ’70 και σε χρόνο μηδέν η φήμη της εκτοξεύτηκε καθώς έγινε γνωστή για τον δυναμικό και σαγηνευτικό της χαρακτήρα. Στοιχεία που την εξέλιξαν για να γίνει η απόλυτη σταρ του ελληνικού πορνό. Η μελαχρινή φαντασίωση των αντρών, κατάφερε και γύρισε μέσα σε δυο χρόνια συνολικά 25 ταινίας, σημειώνοντας φυσικά όλες τεράστια επιτυχία.
Ο… άξιος Κώστας Γκουσγκούνης
Όταν γίνεται αναφορά στον ερωτικό ελληνικό κινηματογράφο, αυτός είναι συνώνυμος με ένα όνομα: Κώστας Γκουσγκούνης. Ο Λαρισαίος πρωταγωνιστής που φέρει τους τίτλους «θρύλος», «βασιλιάς του σεξ», «σύμβολο του σεξ», υπήρξε μια εμβληματική φιγούρα και έμεινε κυρίως στην ιστορία όχι μόνο για τις επιδόσεις του, αλλά για τις απίστευτες ατάκες.
Γεννημένος το 1931, αρχικά σπούδασε φωτογραφία δίπλα στον πατέρα του Μίμη Γκουσγκούνη ενώ όταν κατέβηκε στην Αθήνα άνοιξε το δικό του φωτογραφείο στο Χολαργό. Στην «ξελογιάστρα» πρωτεύουσα, ο Γκουσγκούνης αρχικά ξεκίνησε να παίζει σε κάποιες ταινίες αρχικά σε ρόλο κομπάρσου, από το 1952 έως το 1958 (Η Αγνή του λιμανιού, Η θεία από το Σικάγο, Ο λεφτάς, Μια ζωή την έχουμε), ενώ στη συνέχεια πρωταγωνίστησε σε ερωτικές ταινίες από το 1965 μέχρι το 1984 με γνωστότερες τις: «Ήταν Άξιος», «Ηδονοβλεψίας» και το «Σεξ ... 13 Μποφώρ»
Η άνοδος, η πτώση και η «δεύτερη ευκαιρία»
Η ελληνική βιομηχανία πορνό, έχασε την… ερωτική της χαρά, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οπότε και επήλθε η παρακμή της βιντεοκασέτας. Ο ερωτικός κινηματογράφος ξεκίνησε τη φθίνουσα πορεία του και το κοινό στράφηκε στις εισαγόμενες ερωτικές ταινίες ενώ μια σειρά από ιλουστρασιόν περιοδικά όπως το Playboy και το Hustler κατέκτησαν γρήγορα την αγορά.
Φυσικά η τεχνολογική εξέλιξη (συνδρομητική τηλεοπτική πλατφόρμα, πληθώρα καναλιών και στη συνέχεια το ίντερνετ), τη δεκαετία του ‘90 επαναπροσδιόρισαν το πορνό και το ροζ στην ελληνική βιομηχανία «ξεπλύθηκε» άρον άρον για να επανέλθει πριν από μερικά χρόνια καθώς γυρίζονται νέες ελληνικές παραγωγές (Σειρηνάκης).
Μερικοί από τους τίτλους ερωτικών ταινιών:
- «Σεξ 13 Μποφόρ» /1972
- «Πόθοι στους καταραμένους βάλτους» / 1966
- «Ερωτας στην καυτή άμμο» /1966
- «Το κορίτσι με το άλογο» / 1973
- «Μιρέλλα, η σάρκα της ηδονής» / 1973
- «Το ακρογιάλι του έρωτα» /1976
- «Δωμάτιο 69» / 1975
- «Βρώμικη Παρθένα» / 1975
- «Το Παλαμάρι του βαρκάρη» / 1985
- «Και το πρώτο πινέλο» / 1984
- «Τα μυστικά της αμαρτωλής Αθήνας» / 1966
- «Ο πυρετός της ηδονής» / 1974
- «Διαστροφές» / 1974
- «Το γυμνό κορμί της για δόλωμα» / 1974
Και μερικοί από τους πρωταγωνιστές:
Τίνα Σπάθη, Κώστας Γκουσγκούνης, Τέλης Σταλόνε, Τζίμυ Μπελαρίκε, Άντζελα Γιάννου, Πέγκυ Σίμου, Κατερίνα Σπάθη, Τζοάννα, , Νατάσα Βούλγαρη, Νόρα Παππά, Κριστόφ, Παύλος Καρανικόλας, Λία Χατζή, Βίκυ Τζόνσον, Χάρι Μπρούμελ αλλά και είχαν πρωταγωνιστήσει και διάσημοι αστέρες της εποχής όπως Ζέτα Αποστόλου, Έλενα Ναθαναήλ, Αννα Φόνσου, Ανέστης Βλάχος, Αλκης Γιαννακάς, Σπύρος Φωκάς, Φαίδων Γεωργίτσης, Κώστας Πρέκας, Γκιζέλα Ντάλι
0 Σχόλια