Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Δεν είναι τόσο απλό να γίνεις κομμώτρια

Κατερίνα Τσώτσου, κομμώτρια: Μύθος είναι το ''κομμώτρια είναι, δεν κάνει και κάτι''
Οι δυσκολίες του επαγγέλματος, οι πελάτες, οι μύθοι και τα στερεότυπα του παρελθόντος.
Η Κατερίνα δουλεύει ως κομμώτρια τα τελευταία 10 χρόνια. Ξεκίνησε από σπόντα αλλά στην πορεία κατάλαβε πως η κομμωτική ήταν αυτό που της ταίριαζε. Το επάγγελμά της επιτρέπει να νιώθει δημιουργική παρόλο που η κούραση και η ορθοστασία είναι πια ρουτίνα. Αγαπά την τέχνη της, σέβεται τους πελάτες και δε θα το άλλαζε για τίποτα. Τελικά η τύχη της έδειξε το σωστό δρόμο. 
Δεν έπιανε το χέρι μου όταν ήμουν μικρή για αυτό και ήταν παράξενο να ασχοληθώ με την κομμωτική.
Ξεκίνησα τελείως τυχαία όταν τελειώνοντας το λύκειο πέρασα σε μία σχολή που δεν μου άρεσε και την εγκατέλειψα.
Όταν ήμουν μικρή δεν είχα ασχοληθεί με βούρτσες, πιστολάκια και μαλλιά όπως κάνουν τα πιο πολλά κοριτσάκια. Δεν είχα καμία σχέση.
Κατάλαβα πως είναι κάτι που μου αρέσει όταν ξεκίνησα τα μαθήματα στη σχολή.
Είπα πως είναι αυτό που θέλω να κάνω από το πρώτο εξάμηνο μαθημάτων.
Είναι δημιουργία. Αφήνεις ελεύθερη τη φαντασία σου και δημιουργείς κάτι εκ του μηδενός.
Ο μεγαλύτερος μύθος που υπάρχει είναι η φράση: ''Έλα μωρέ κομμώτρια είναι δεν κάνει και κάτι''.
Θέλει μυαλό. Δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Έχεις να κάνεις με χημεία και χρωματομετρία.
Η δουλειά μαθαίνεται στην πράξη. Όσα κι αν μάθεις στη σχολή δεν είναι αρκετά.
Δεν έχεις μάθει τίποτα, αν δεν πας να δουλέψεις σε κομμωτήριο. Τεράστια διαφορά το θεωρητικό με το πρακτικό κομμάτι.
Στερεότυπο του παρελθόντος η άποψη πως είσαι κομμώτρια επομένως δεν είσαι μορφωμένη.
Με ''εκνευρίζει'' πάρα πολύ που τα νέα κορίτσια αντιμετωπίζουν το επάγγελμα ως κάτι πολύ απλό. Δεν είναι η εύκολη λύση.
Για να γίνεις κομμώτρια χρειάζεσαι πάρα πολλά εφόδια.
Ορθοστασία, κούραση, πολλές ώρες δουλειάς και διαφορετικοί άνθρωποι τους οποίους πρέπει να εξυπηρετήσεις και να ευχαριστήσεις.
11 ώρες συνεχόμενες. Σε περιόδους γιορτών μπορεί και να είμαι όρθια για τόσες ώρες.
Να ''χτίσεις'' μία επικοινωνία με αυτόν που θα έρθει για να κουρευτεί-χτενιστεί-βαφτεί. Πρέπει να μιλήσεις μαζί του, να συζητήσετε, να ''μπεις'' μέσα στο κεφάλι του και να σε εμπιστευθεί.
Δεν υπάρχουν δύσκολοι πελάτες. Το θέμα είναι να καταλάβεις πως πρέπει να τον αντιμετωπίσεις.
Να δίνεις χρόνο στον πελάτη σου. Αυτό με έχει μάθει η εμπειρία μου. Θέλω να φεύγει ευχαριστημένος από την πόρτα.
Το πρώτο πράγμα που βλέπεις όταν ξυπνάς είναι το πρόσωπο και τα μαλλιά. Παίζουν σημαντικό ρόλο για την ψυχολογία σου.
Ψυχοθεραπεία. Είναι στιγμές που ο πελάτης θα ανοιχτεί και θα πει παραπάνω πράγματα στην κομμώτρια. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και σε εμάς. Δημιουργούνται ακόμα και φιλίες μεταξύ μας.
Οι γυναίκες ξεσπούν στο μαλλί μετά από ένα χωρισμό. Κάποιες το κάνουν, το έχω συναντήσει.
Ο καθρέφτης του μαγαζιού. Πρέπει να είμαστε περιποιημένες γιατί η κοπέλα που θα περάσει και δε θα σε δει χτενισμένη και με ωραίο χρώμα δεν υπάρχει περίπτωση να μπει και να αφεθεί στα χέρια σου.
Το πιο βασικό από όλα είναι να σέβεσαι τον πελάτη. Κύριο μέλημά μας είναι η προστασία της τρίχας.
Μπορείς να καταστρέψεις τα μαλλιά σε δευτερόλεπτα αν δεν ξέρεις τη δουλειά.
Είναι κακή διαφήμιση για τη δουλειά σου ένα μαλλί που δεν ταιριάζει στο άτομο που το έχει. Λέω τη γνώμη μου όταν καταλαβαίνω πως αυτό που μου ζητούν δεν τους πηγαίνει.
Το κλασικό ψέμα των κομμωτών είναι η φράση: ''Είσαι πολύ ωραία, σου πηγαίνει''.
Αν δεν αγαπήσεις την τέχνη, δε θα την μάθεις ποτέ και δε θα την ανεχτείς.
Την Κατερίνα θα την βρείτε στο Ioannis Makridis Hair Beauty,

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια