Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Από το κρινολίνο στο Wonderbra

Από το κρινολίνο στο Wonderbra

Η εξέλιξη των lingerie από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα

Πώς άλλαξαν τα γυναικεία εσώρουχα, στο πέρασμα των χρόνων

Τα εσώρουχα δημιουργήθηκαν με σκοπό να εξυπηρετήσουν διάφορες ανάγκες- διαφορετικές από αυτές που μπορεί να εξυπηρετούν σήμερα.
Έτσι, από τον 19ο αιώνα σκοπός τους ήταν να διαγράφουν την γυναικεία σιλουέτα, σύμφωνα με τα πρότυπα ομορφιάς της εποχής, να εξασφαλίζουν την σεμνότητα στις εμφανίσεις των γυναικών, αλλά και να προστατεύουν τα ρούχα, για λόγους υγιεινής.
Στο πέρασμα των χρόνων, οι γυναίκες έχουν φορέσει κορσέδες, που τους πίεζαν τα πλευρά, έχουν πιέσει το στήθος τους, με σκοπό να το καμουφλάρουν ώστε να επιτύχουν την ανδρόγυνη σιλουέτα, αλλά και κάψει τα σουτιέν τους, σε ένδειξη απελευθέρωσης.
Από τα κρινολίνο του χθες, στα στρινγκ και τα push- up bras του σήμερα, η ιστορία των lingerie αποκαλύπτει πολλά για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία.

Δείτε την εξέλιξη των γυναικείων εσωρούχων στη gallery και εντοπίστε τις διαφορές, αλλά και τις οπμοιότητες που έχουν κάποια κομμάτια με το σήμερα.
-Την δεκαετία του 1890 τα γυναικεία εσώρουχα γίνονται λιγότερο ογκώδη και περιοριστικά, ενώ τους κορσέδες αντικαθιστά, σιγά- σιγά, το σουτιέν.
- Η ανδρόγυνη σιλουέτα- πρότυπο του 1920, επιβάλλει πιο χαλαρά εσώρουχα, αλλά και τα νέα υφάσματα που έφερε η βιομηχανοποίηση, επέτρεπαν στις γυναίκες να φορούν τα masculine- chic ρούχα τους, χωρίς να διαγράφουν.
-Το 1925, την εποχή των flappers, τα αέρινα κομπινεζόν απελευθερώνουν και άλλο την γυναικεία σιλουέτα.
-Το διάφανο αυτό σουτιέν, του 1930, με την υπογραφή του οίκου Ferrero θα μπορούσε, χαλαρά, σήμερα να φέρει την υπογραφή των Agent Provocateur.
-Βρισκόμαστε γύρω στο 1945, και η Marilyn Monroe, πριν γίνει το μεγαλύτερο sex symbol του κόσμου, επιστρατεύει τις πλούσιες καμπύλες της για να διαφημίσει σέξι εσώρουχα.
- Στα τέλη της δεκαετίας του ’40, όταν μεσουρανεί το New Look του Christian Dior, ο κορσές επανέρχεται, με σκοπό να δημιουργήσει μία σιλουέτα- κλεψύδρα.
- Την δεκαετία του 1950, το τολμηρό pin- up, Bettie Page, γίνεται ακόμα διασημότερο, επιστρατεύοντας, για τον σκοπό, τα υπέρ- σέξι εσώρουχα.
Από το κρινολίνο στο Wonderbra- Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, η Jayne Mansfield μεσουρανεί στο Hollywood ως μία νέα Marilyn Monroe ενώ τα νέα, μυτερά σουτιέν, συμβάλλουν επιπλέον στον μύθο της.
- Η δεκαετία του ’50 ήταν glamorous και όσον αφορά τα εσώρουχα ενώ, ακόμα και σήμερα, αποτελεί στυλιστικό πρότυπο.Καλσόν και ραφές και lingerie που αγκαλιάζουν την σιλουέτα είναι, και σήμερα ακόμη, πολύ δημοφιλή- όσο την εποχή που το μοντέλο, Joan Collins, φωτογραφιζόταν φορώντας τα.
-Τα 60′s φέρνουν και μία πιο girlie, νεανική προσέγγιση στο στυλ των lingerie, με τα babydolls και τα χαλαρά σλιπάκια να ταιριάζουν τέλεια με τα μίνι φορέματα της εποχής.Παιχνιδιάρικες γραμμές και σχέδια για τις τολμηρές γυναίκες των 60′s!Την ίδια περίοδο, βλέπουμε και τα πρώτα σουτιέν στις «μοντέρνες» γραμμές του σήμερα. Πιο φρέσκια και τολμηρή από ποτέ, η ηθοποιός Isabel Black φωτογραφίζεται με lingerie σετ σε κατακόκκινο χρώμα, το 1967.
Από το κρινολίνο στο Wonderbra- Το «κοριτσίστικο» στυλ του ’60 αντικαθίσταται από πιο σοφιστικέ, θηλυκά σχέδια την δεκαετία του 1970. Πολυτελή υφάσματα, όπως το σατέν και η δαντέλα αποτελούν τα υλικά για τα νέα, elegant σχέδια.Ογκώδη χτενίσματα, αισθησιακά υφάσματα και λεπτομέρειες από μαραμπού συνθέτουν στο στυλ των 70′s.Το iconic εξώφυλλο του δίσκου Country Life των Roxy Music, που κυκλοφόρησε το 1974, δείχνει δύο κορίτσια που φορούν τα σέξι, δαντελένια εσώρουχα της εποχής της disco.
-Η δεκαετία του ’80 έφερε τα εσώρουχα από δέρμα, τα string, τα κορμάκια και, γενικώς, την -πιστή στο extravagant πνεύμα της εποχής- s&m αισθητική.
-Πάντα trendsetter, η Madonna ξεκίνησε, την δεκαετία του ’90, την τάση όπου τα lingerie κομμάτια φοριούνται ως κανονικά ρούχα. Ποιος θα ξεχάσει, άλλωστε, τον iconic κορσέ με το μυτερό σουτιέν, που έφτιαξε, ειδικά για την περιοδεία Blonde Ambition, της Βασίλισσας της pop, ο Jean Paul Gaultier.
Την ίδια δεκαετία, η έτερη τάση ήθελε τον απόλυτο μινιμαλισμό τον οποίο ενσάρκωσε άψογα το νέο top model, Kate Moss, στις διαφημίσεις για τα εσώρουχα του οίκου Calvin Klein.
Η Καναδική Lady Corset Company ήταν η πρώτη που λάνσαρε τα -αγαπημένα όλων- Wonderbra, το 1939, αλλά αυτό που χρειάστηκε για να αποδειωθεί η φήμη τους δεν ήταν άλλο από την θρυλική διαφήμιση με μότο «Hello Boys» του 1994, με πρωταγωνίστρια την Eva Herzigova.
- Μετά τον μινιμαλισμό των 90′s, η Agent Provocateur επιστρατεύει ξανά την Kate Moss, το 2006, για να λανσάρει τις δημιουργίες της, που είναι και η επιτομή της θηλυκότητας.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια