Τις μη οδηγικές συνήθειες των οδηγών την ώρα όμως που οδηγούν αποκαλύπτει μια νέα αμερικανική έρευνα.
Όπως προέκυψε το 10% του χρόνου οδήγησης είναι αφιερωμένο σε δραστηριότητες, όπως η κουβέντα, η αποστολή γραπτών μηνυμάτων, η ρύθμιση του κλιματισμού και του ραδιοφώνου, αλλά....
και ο έλεγχος του χτενίσματος ή του μακιγιάζ και η θέαση διαφημιστικών πινακίδων και βιτρινών!
Για την έρευνα, χρησιμοποιήθηκαν βιντεοκάμερες και ενσωματωμένοι στα αυτοκίνητα αισθητήρες για την παρακολούθηση των οδηγών.
Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι ο κίνδυνος να αφαιρεθούν και να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα, είναι αρκετά μεγαλύτερος για τους νεαρής ηλικίας και γενικότερα τους άπειρους οδηγούς, που τείνουν πιο συχνά να αποσπάσουν την προσοχή τους από το οδήγημα.
Οι επιστήμονες του Εθνικού Ινστιτούτου Ανθρώπινης Ανάπτυξης και Υγείας του Παιδιού των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον Μπρους Σάιμον - Μόρτον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνούς κύρους ιατρικό περιοδικό «New England Journal of Medicine», τόνισαν ότι «οτιδήποτε αποσπά τα μάτια του οδηγού από το δρόμο, μπορεί να αποβεί επικίνδυνο».
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν υπερδιπλάσιο κίνδυνο να έχουν ατύχημα, όταν πληκτρολογούν στο κινητό τους και ταυτόχρονα οδηγούν. Ειδικότερα για τους νέους και άπειρους οδηγούς ο κίνδυνος αυξάνεται έως οκτώ φορές, όταν πληκτρολογούν ή σκύβουν για να πιάσουν τη συσκευή του τηλεφώνου τους. Μικρότερος, αλλά σαφώς αυξημένος, είναι ο κίνδυνος ατυχήματος, όταν ο οδηγός τρώει.
Από την άλλη, η έρευνα δείχνει ότι δεν αυξάνεται ιδιαίτερα ο κίνδυνος ατυχήματος, όταν ο οδηγός απλώς μιλάει στο τηλέφωνο. Επειδή όμως για να μιλήσει στο κινητό του, προηγουμένως είτε πληκτρολογούσε, είτε είχε σκύψει για να το πιάσει και να απαντήσει κάποια κλήση, οι ερευνητές επισήμαναν πως, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να απαγορεύεται η χρήση κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών από τους οδηγούς, ιδίως τους νέους.
Η μελέτη βασίστηκε σε ανάλυση βίντεο από κάμερες που είχαν τοποθετηθεί δειγματοληπτικά στα αυτοκίνητα περίπου 150 οδηγών ηλικίας έως 72 ετών, από τους οποίους το ένα τέταρτο ήταν νέοι (είχαν το δίπλωμά τους πάρει το πολύ πριν από τρεις εβδομάδες). Οι υπόλοιποι οδηγοί είχαν εμπειρία 20 ετών κατά μέσο όρο.
Η βιντεοσκόπηση γινόταν όταν το όχημα βρισκόταν σε κίνηση και διήρκεσε για μια περίοδο 12 έως 18 μηνών. Ταυτόχρονα, μια σειρά από αισθητήρες κατέγραφαν την οδηγητική συμπεριφορά των συμμετεχόντων (επιταχύνσεις, απότομα φρεναρίσματα, ξαφνικές αλλαγές λωρίδας κ.α.).
Όταν συνέβαινε κάποιο τροχαίο ατύχημα ή παραλίγο να συμβεί, οι ερευνητές κατέγραφαν σε ποιό βαθμό οι οδηγοί ήταν συγκεντρωμένοι στο οδήγημα ή η προσοχή τους είχε αποσπαστεί από κάποια άλλη δραστηριότητα.
Όπως είπε ο δρ. Σάιμον - Μόρτον, «καθώς όλο και νέες μορφές τεχνολογίας γίνονται διαθέσιμες πλέον στα αυτοκίνητα, είναι σημαντικό οι οδηγοί να μην αισθάνονται υποχρεωμένοι να απαντούν οποιαδήποτε εισερχόμενη κλήση ή μήνυμα. Για την ασφάλεια ιδίως των νέων οδηγών, θα πρέπει να περιμένουν για να απαντήσουν μια κλήση, μόνο όταν έχουν πια σταματήσει το αυτοκίνητο».
tampouloukia.gr
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
- _Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
- _ΥΓΕΙΑ
- _ΑΝΑΠΗΡΙΑ
- _ΚΟΣΜΟΣ
- _ΕΛΛΑΔΑ
- _ΝΕΑ
- _ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- LIFESTYLE
- _ΣΟΟΥ ΜΠΙΖ
- _SHOWBIZ
- _VIDEO
- _ΜΟΔΑ
- _ΟΜΟΡΦΙΑ
- _ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
- _ΖΩΔΙΑ
- ΘΕΜΑΤΑ
- _ΑΘΛΗΤΙΚΑ
- _ΔΙΑΦΟΡΑ
- _HUMOR
- _ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
- _ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
- _ΠΑΡΑΞΕΝΑ
- _ΓΙΟΡΤΕΣ
- Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ
- ΑΡΧΕΙΑ
- _ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- _FACEBOOK
- _TWITTER
- _YOUTUBE
0 Σχόλια