Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Ελληνικά κομπολόγια ταξιδεύουν στη Μέση Ανατολή

Η οικογενειακή επιχείρηση «Κομπολογάδικο» επεκτείνει τις δραστηριότητές της εν μέσω κρίσης
Ενα ταξίδι στη Ρωσία αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία της αλυσίδας καταστημάτων με την επωνυμία «Κομπολογάδικο», το οποίο ξεκίνησε από το Ναύπλιο και σήμερα έχει επεκταθεί στη Μύκονο, στο Κολωνάκι, στις πτήσεις της Aegean Airlines και απευθύνεται ακόμη....

και σε Αραβες. Ο Πολυχρόνιος Ιερόπουλος, ο ιδρυτής της οικογενειακής επιχείρησης «Κομπολογάδικο», επωφελήθηκε από την κρίση, καθώς μπόρεσε να αναπτυχθεί περαιτέρω μισθώνοντας φθηνά καταστήματα, όπως στη Θεσσαλονίκη.

Μέσα στο 2012, ενώ πολλές επιχειρήσεις έκλεισαν, ο επιχειρηματίας Πολυχρόνιος Ιερόπουλος επεκτάθηκε και στη Θεσσαλονίκη, νοικιάζοντας ένα κατάστημα στο κέντρο της πόλης, χωρίς αέρα και 4 φορές πιο κάτω από ό,τι ήταν πριν από την κρίση. Επίσης, το 2011 απέκτησε παρουσία στο ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino. Πάντως, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, ο τζίρος της εταιρείας έχει σημειώσει μια πτώση της τάξεως του 40% τα τελευταία χρόνια, αλλά πιστεύει ότι είναι παροδική και απαντά στην κρίση με ανάπτυξη και νέες επενδύσεις. Αυτή την περίοδο, ο επιχειρηματίας συζητεί με δύο αεροπορικές εταιρείες από το Ντουμπάι και το Κατάρ προκειμένου να πωλούνται τα κομπολόγια του μέσα στις πτήσεις τους μέσα στο 2013 και το 2014. Βέβαια, οι Αραβες και οι μουσουλμάνοι αγοράζουν το κομπολόι για προσευχή, γι' αυτό και η εταιρεία το τροποποιεί δημιουργώντας ένα σφιχτό κομποσκοίνι. Οσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα, περιμένει να τελειώσει η κρίση και όταν ηρεμήσει η κατάσταση στοχεύει να επεκταθεί στη Σαντορίνη και στην Κρήτη.

Η εταιρεία διαθέτει κατάστημα και στην Κύπρο από το 2010 αλλά εδώ και έξι μήνες εμφανίζει μια περίεργη κάμψη, όπως επεσήμανε ο κ. Ιερόπουλος, και δεν γνωρίζει τι θα κάνει. Πάντως, είναι διατεθειμένος να το στηρίξει και ελπίζει ότι η αβεβαιότητα θα σταματήσει. Η κρίση στην Ελλάδα έχει «χτυπήσει» κυρίως τα μικρά και μεσαία πορτοφόλια, γι' αυτό και παρατηρείται μια μεγαλύτερη πτώση στα κομπολόγια με μέση τιμή από 10 ως 100 ευρώ, ενώ αυτά που κοστίζουν από 500 ως 1.500 ευρώ αντέχουν περισσότερο στην κρίση.

Υπάρχουν, συνεχίζει ο ίδιος, και κομπολόγια-αντίκες ή με πολύ σπάνιες πέτρες που μπορεί να κοστίσουν ως και 15.000 ευρώ, αλλά συνήθως πωλούνται ένα κομμάτι κάθε 1 με 2 χρόνια.

Οι πελάτες είναι κυρίως Ελληνες, αλλά και κάποιοι Τούρκοι και Αραβες που επισκέπτονται την Ελλάδα για τουρισμό και επιθυμούν κομποσκοίνια με ακριβές πέτρες, ήτοι σφιχτά κομπολόγια, χωρίς κενό, για προσευχή. Γι' αυτό και μετά την επιτυχημένη συνεργασία με την Aegean Airlines, προσθέτει ο κ. Πολυχρόνιος Ιερόπουλος, όπου πωλούνται κομπολόγια στις πτήσεις της εταιρείας, «στοχεύουμε να επεκταθούμε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα άμεσα και να πωλούμε τα προϊόντα σε πτήσεις δύο αεροπορικών εταιρειών».

Ενα στοιχείο που διαθέτει η εταιρεία στην κρίση και μπορεί και επεκτείνεται, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ο σεβασμός προς τον πελάτη και οι υπηρεσίες που του προσφέρουν, όπως δωρεάν επιδιόρθωση του προϊόντος και μετά την πώληση, ακόμη και αν ο πελάτης είναι υπαίτιος για τη φθορά.

Η ίδρυση της εταιρείας χρονολογείται από το 1998, όπου δημιουργήθηκε το πρώτο κατάστημα «Κομπολογάδικο» στο Ναύπλιο. Μέχρι τότε ο Πολυχρόνιος Ιερόπουλος διατηρούσε κοσμηματοπωλείο αλλά μετά από ένα ταξίδι στη Ρωσία, επί εποχής Γκορμπατσόφ ακόμη, μαγεύτηκε από τα κεχριμπάρια που βρήκε στην περιοχή και αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κομπολόγια. Σήμερα ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο για να προμηθευτεί πολύτιμους λίθους και πέτρες για τα κομπολόγια, κυρίως στη Λιθουανία για κεχριμπάρι, στην Κίνα για πέτρες, στη Συρία, στο Ιράν και στο Ιράκ για παλιές χάντρες. Το πρώτο κατάστημα στο Ναύπλιο βρήκε θετική ανταπόκριση στους καταναλωτές και το 2001 επεκτάθηκε στο Κολωνάκι και μετά στη Μύκονο, στην Κύπρο, στο Costa Navarino και στη Θεσσαλονίκη.

Ο ανταγωνισμός όμως στον χώρο είναι σκληρός και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο, καθώς πρόσφατα ο επιχειρηματίας ενημερώθηκε από το Εμπορικό Επιμελητήριο ότι στο Χονγκ Κονγκ κατοχυρώθηκε το όνομα της εταιρείας του καθώς και άλλων εννέα ελλήνων επιχειρηματιών από Κινέζους, προκειμένου ενδεχομένως να ζητήσουν χρήματα σε περίπτωση που επιθυμήσει ο ιδιοκτήτης του «Κομπολογάδικου» να επεκταθεί με αυτό το όνομα στη χώρα.
Τσακίρη Τόνια

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια