Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

O έρωτας στα χρόνια του Internet

Χτυποκάρδια στο θρανίο για την Αλίκη-Λίζα Πετροβασίλη στα σίξτυς και heartbytes στην οθόνη του pc για την γενιά των ‘00ς. Στα χρόνια του OkCupid.com, o φτερωτός θεός δεν έχει πια βέλη στη φαρέτρα του, αλλά pixels κι ο άγιος Βαλεντίνος δεν καταφθάνει αύριο φορτωµένος σοκολατένιες καρδιές, αλλά emoticons. Φλερτ στα χρόνια του Internet: σηµείο των καλωδιωµένων µας καιρών, βολικό trend για αγχωµένους αστούς σε fast forward καιρούς ή «ναρκισσιστικός αυνανισµός»; Ας....

αφήσουµε τους ειδικούς να κρίνουν-ή την καρδιά µας…


Στην ασπρόµαυρη Αθήνα του ‘57

και της Φίνος Φιλµ, η «θεία από το Σικάγο» Γεωργία Βασιλειάδου µηχανεύεται κόλπα στην παραλία και ρίχνει κανάτια βροχή από το µπαλκόνι, για να αποκαταστήσει τις κόρες του σπιτιού. Εποχές που το φλερτ γινόταν µε τα µάτια, µε υπονοούµενα κι «είµαστε µια ωραία ατµόσφαιρα» σαν τον Ντίνο Ηλιόπουλο και την καλή του µε τα πεθερικά στο µικροαστικό σαλόνι του «Ατσίδα». Σήµερα, η προξενήτρα λέγεται Facebook ή Βadoo και το ερωτικό παιχνίδι στήνεται στην ψηφιακή ρούγα του κυβερνοχώρου, fast track σχέσεις χωρίς αναστολές και χρονοτριβές πάνω από ένα πληκτρολόγιο.

e-φλερτ σε άνοδο

Οι αριθµοί στο Internet µιλούν από µόνοι τους για τη δηµοτικότητα του ηλεκτρονικού κόρτε. Βάζοντας στο ψαχτήρι του Google τη φράση «flirt online» έχετε 10.500.000 αποτελέσµατα σε 0,15 δευτερόλεπτα. Περισσότεροι από τους µισούς Έλληνες (51%) δηλώνουν ότι έχουν καταφύγει στην υπηρεσία Live Instant Messenger των Windows για να φλερτάρουν, όπως κατέδειξε online έρευνα του Windows Live Group της Microsoft σε δέκα χώρες της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής, ανάµεσα στις οποίες και η Ελλάδα. Επιπλέον, το 54% των ερωτηθέντων συµπατριωτών µας παραδέχθηκε ότι προτιµά να φλερτάρει στο Instant Messenger, παρά πρόσωπο µε πρόσωπο, το 27% θεωρεί ότι το Διαδίκτυο είναι ο απλούστερος τρόπος για να κάνει κανείς νέες γνωριµίες, ενώ το 33% απάντησε πως βρήκε τον έρωτα στον κυβερνοχώρο.
Το e-φλερτ κερδίζει έδαφος γιατί «είναι ευκολότερη αυτή η προσέγγιση (41,3%), υπάρχει ανωνυµία (36,5%), έχει πλάκα και σασπένς (19%)» σύµφωνα µε τα αποτελέσµατα πανελλαδικής έρευνας σχετικά µε το Facebook και τις σχέσεις, που πραγµατοποίησε το Ινστιτούτο Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας σε συνεργασία µε την ΚΑΠΑ RESEARCH τον περασµένο Ιούνιο.
Μάλιστα, το φλερτ µέσω Internet «όχι µόνο θα συνεχίσει αλλά και θα αυξηθεί κατά πολύ, για δύο λόγους», σύµφωνα µε τον επιστηµονικά υπεύθυνο της µελέτης, νευρολόγο-ψυχίατρο δρα Θάνο Ασκητή. Όπως µας εξηγεί ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας, «πρώτον γιατί οι άνθρωποι είναι πιο φοβικοί και δεν θέλουν να εµπλέκονται σε προσωπική σχέση, ζώντας γνωριµίες παλιών εποχών. Η µεγάλη αλλαγή της ανθρώπινης επικοινωνίας έγινε µε τη γέφυρα που λέγεται Διαδίκτυο. Δεύτερον, γιατί οι άνθρωποι δεν έχουν διάθεση να γνωριστούν και να εµπλακούν σε σχέσεις που να έχουν χαρακτήρα συναισθηµατικό. Δηλαδή, αν µου ζητούσατε το ψυχογράφηµα των ατόµων εκείνων που καταφεύγουν στο φλερτ µέσω Internet, θα σας έλεγα ότι είναι άνθρωποι χωρίς συναισθήµατα», παρατηρεί ο δρ. Ασκητής και συνεχίζει: «Οι περισσότεροι από αυτούς, αγόρια και κορίτσια, µια και το Διαδίκτυο απευθύνεται πιο πολύ σε νέους ανθρώπους, βλέπουν αυτή τη σχέση στοχευµένη σε µια συνάντηση-περιπέτεια σεξουαλική, χωρίς να πιστεύουν ότι οι σχέσεις µέσα από το Διαδίκτυο είναι σοβαρές, ποιοτικές και διαχρονικές. Δηλαδή είναι ένα παιχνίδι που εθίζει και κάνει τους ανθρώπους να κρύβονται πίσω από το προσωπείο µιας ναρκισιστικής και απρόσωπης εικόνας που, δυστυχώς, είναι φαινόµενο της σύγχρονης εποχής».

Έρωτας µε ένα click

«Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το Διαδίκτυο µάς φέρνει πιο κοντά και επικοινωνούµε. Είναι αλήθεια αυτό, αλλά δεν βαθαίνουµε», υποστηρίζει ο νευρολόγος-ψυχίατρος. «Είναι ρηχές οι σχέσεις των ανθρώπων και πολλές φορές υποκριτικές, προσποιητές ή παραµυθένιες. Δηλαδή ο καθένας προβάλλει τον εαυτό του, όπως τον φαντάζεται και όχι όπως πιστεύει ότι είναι. Αυτό, σαν αποτέλεσµα, θα αλλοιώσει σηµαντικά την αυτοεκτίµηση και την αυτοπεποίθηση, αφού ουσιαστικά ο καθένας θα φοράει ένα κοστούµι και ένα προσωπείο. Θα πιστεύει ότι είναι αυτός, ενώ από µέσα του ξέρει ότι δεν είναι και θα φοβάται τελικά να αποκαλύψει ποιος είναι».

Έρωτας στα χρόνια του Facebook

«Το Facebook δεν είναι τίποτε άλλο παρά µια εικόνα-να δείξω πόσο ωραίος είµαι, πόσο πετυχηµένος είµαι, πόσο αρέσω. Και τι ζητάω; Θαυµαστές», παρατηρεί ο δρ. Ασκητής. «Ουσιαστικά, απευθύνεται στους κατεξοχήν ναρκισσιστικούς ανθρώπους οι οποίοι δήθεν πίσω από τη φιλία-“θέλουµε να γίνουµε φίλοι”-ουσιαστικά ψάχνουν για το θαυµασµό και την καταξίωση. Ζούµε σε εποχές που, τελικά, όλα αυτά τα πράγµατα έχουν δυναµική και γρήγορη ανταπόκριση αλλά δεν έχουν αλήθεια ούτε συναίσθηµα. Δεν ξέρω τώρα αν θα αλλάξει η κοινωνία µε την κρίση και έρθουµε πιο κοντά, ανταλλάξουµε πιο αληθινές εκφράσεις ζωής, αλλά οι άνθρωποι έχουν οργανωθεί µε τα µηχανήµατα αυτά τόσο καλά, που ζουν προσωπικές φάσεις χωρίς να τις βιώνουν και χωρίς πραγµατικά να επενδύουν ψυχικά σε αυτές. Ζουν παραµύθια και το Facebook θα έλεγα ότι είναι-αν µου το επιτρέψετε-ένας καθαρά ναρκισσιστικός αυνανισµός».

Pros & cons

+ Το Internet είναι δηµοφιλές γιατί ο καθένας µπορεί να πει ό,τι θέλει µέσα σε αυτό το e-φλερτ. Ένα θετικό του κοµµάτι είναι ότι το e-φλερτ φτιάχνει φαντασιώσεις.
- Κρύβει παγίδες σε όσους αφελώς ή µε ιδιαίτερη αυθόρµητη ειλικρίνεια εκτίθενται και δεν είναι λίγοι αυτοί τελικά που παγιδεύονται από αφέλεια ή από τη µοναξιά τους. Κάποιοι το έχουν πληρώσει και ακριβά προδίδοντας προσωπικά τους δεδοµένα.

Μαρτυρία

«Πριν από τέσσερις µήνες έχασα το σκύλο µου κι είχα βαρέσει τιλτ. Μπαίνω ένα βράδυ σε ένα φόρουµ για ζωόφιλους κι αρχίζω να τσατάρω µε έναν τύπο που είχε το ίδιο θέµα µε µένα.
Σε λίγο η συζήτηση πέρασε στα προσωπικά, το πράγµα είχε ενδιαφέρον και µπήκα στη σελίδα του στο Facebook. Με κάνει add κι αρχίζουµε να µιλάµε µε τις ώρες. Εκείνος από το Μαρούσι, εγώ από Βάρκιζα.
Μετά από δυο εβδοµάδες γνωριµίας, είµαστε και οι δύο µας ακόµα single στο status, αλλά σίγουρα κάτι παίζει. Του γράφω πράγµατα για µένα που δεν έχω τολµήσει να πω κατά πρόσωπο σε κανέναν.
Είναι σαν να παίζουµε πινγκ – πονγκ, αλλά σε safe mode. Γλιτώνεις όλες εκείνες τις αµήχανες φάσεις «ποιος πήρε πρώτος τηλέφωνο», «να τον πάρω, να περιµένω δυο µέρες» κ.λπ. Aπλά τσεκάρεις αν είναι online. Ο αδελφός µου µε κοροϊδεύει. «Αράξτε-µου λέει-µε τα άβαταρ και πάρτε ένα λεωφορείο να συναντηθείτε!». Θα γίνει κι αυτό αλλά δεν θέλω να χαλάσω τη χηµεία. Κι αν µου προκύψει Kinder έκπληξη στο πρώτο ραντεβού;».
Κλαίρη, 19 ετών, σπουδάστρια πληροφορικής.

Το e-φλερτ σε αριθµούς

45,6% των Ελλήνων (που έχουν λογαριασµό στο Facebook, µπαίνουν σε chat rooms ή σελίδες dating) φλερτάρουν µέσω Internet.
56,1% των φαν του διαδικτυακού φλερτ είναι άνδρες και 36,2% γυναίκες.
17-30 ετών η ηλικία µε το e-φλερτ στο φόρτε του (55,9%) αλλά e-φλερτάρουν συχνότερα οι ηλικίες 41+(σε ποσοστό 15,1%).
52,6% θα προχωρούσε σε συνάντηση µε άτοµο που γνώρισε µέσω Internet, σε ποσοστό 67,7% ο άνδρας χρήστης, 39% η γυναίκα, 61,6% ο άγαµος/η, 44,3% ο έγγαµος/η, 60% ο διαζευγµένος/η.
44,5% θα έκανε σχέση µε κάποιον που γνώρισε µέσω Internet, σε ποσοστό 58,3% ο άνδρας χρήστης, 32% η γυναίκα, 53,8% ο άγαµος/η, 34,7% ο έγγαµος/η, 52,7% ο διαζευγµένος/η.
45,7% θα έκανε σεξ µε κάποιον που γνώρισε µέσω Internet, σε ποσοστό 65,8% ο άνδρας χρήστης, 27,6% η γυναίκα, 52,2% ο άγαµος/η, 38,1% ο έγγαµος/η, 54,5% ο διαζευγµένος/η.

Πηγή: Έρευνα του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας σε συνεργασία µε την ΚΑΠΑ RESEARCH.

e-φλερτ Oδηγίες χρήσης

NAI

…στις σύντοµες φράσεις: µη γράφετε ούτε σεντόνια ούτε τηλεγράφηµα
…στο χιούµορ και τα θετικά e-vibes
…στις εκµυστηρεύσεις µε το σταγονόµετρο (γιατί µπορεί να µη µιλάς online µε την Κοκκινοσκουφίτσα αλλά µε τον e-λύκο)
…στη σύνδεση του φλερτ on-line µε την αληθινή ζωή. Αν αξίζει, ζήστε το εκεί έξω.

OXI

…στις ανορθογραφίες και τα πολλά emoticons
…στα ψέµατα
…στο (πολύ) Photoshop και στις αποκαλυπτικές φωτογραφίες στο προφίλ


Πηγή : lifepositive.gr (Της Ζέφης Κληρονόμου)

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια