Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Το αρχαιότερο σκουφάκι

«Κι αν είσαι καουμπόη και τα πράττεις με τις μπότες / να χτυπάς τους ντεσπεράντος με εξάσφαιρες καπότες», τραγουδούν τα Ημισκούμπρια στο «Προφυλακτικών εγκώμιον». Από τη δική του πλευρά, ο σχεδιαστής και σεναριογράφος Τάσος Μαραγκός δημιούργησε το «Super Condom»: ένα κόμικς στο οποίο πρωταγωνιστεί κάποιο προφυλακτικό με υπερδυνάμεις, που αναλαμβάνει να υπερασπιστεί το δικαίωμά μας στο ασφαλές σεξ.
Γνωστό επίσης ως «λάστιχο», «σκουφάκι», ακόμα και «αγγλική ρεντικότα» (εκτός από το συνηθέστατο «καπότα»), προσφέρει τις υπηρεσίες του στον ανδρικό πληθυσμό αυτού του πλανήτη για αιώνες. Αρχαιολόγοι και ιστορικοί διαφωνούν για το πόσο παλαιά είναι η χρήση του. Η αρχαιότερη απεικόνιση προφυλακτικού, πάντως, εντοπίζεται στις βραχογραφίες του γαλλικού σπηλαίου Κομπαρέλ: οι ζωγραφιές στα τοιχώματα υπολογίζεται ότι έγιναν πριν από 12.000-15.000 χρόνια. Οσο για τον αρχαιότερο μύθο περί αυτού, αναφέρεται στο βασιλιά Μίνωα και τον κατέγραψε ο «γραμματικός» Antoninus Liberalis γύρω στο 100-200 μ.Χ. Ο μύθος μιλά για μια φοβερή κατάρα που χτύπησε κάποτε το βασιλιά της Κρήτης, με αποτέλεσμα να εκσπερματώνει φίδια και σκορπιούς. Για να προστατεύσει την ερωτική του σύντροφο, ο Μίνως τύλιξε γύρω από το όργανό του την κύστη μιας αίγας.
Στο βιβλίο του «Ιστορία της καπότας» (Νεφέλη, 1999), ο Ηλίας Πετρόπουλος περιέγραφε με το δικό του μοναδικό τρόπο την ιστορική εξέλιξη του προφυλακτικού: «Ηδη τον ΙΗ΄αιώνα υπήρχον εν Λονδίνω αρκετά εργαστήρια παραγωγής περικαυλίδων, ένθα ειργάζοντο αποκλειστικώς γυναίκες. Αι παραγόμεναι περικαυλίδες εταξινομούντο εις τρεις βασικάς κατηγορίας: ποιότης κοινή, ποιότης λεπτή, ποιότης πολυτελείας. Επίσης, υφίστατο μια άλλη ταξινόμησις εις ένδεκα κατηγορίας, βάσει του υλικού, της κατεργασίας, της παρεχομένης εγγυήσεως κτλ. Δια την ιστορίαν, θα προσθέσω ότι οι καλύτεροι πελάται των βρετανικών περικαυλίδων ήσαν οι ρώσσοι πρίγκηπες και οι αυλικοί της Βιέννης». Η μαζική παραγωγή προφυλακτικών, ωστόσο, θα ερχόταν στη βιομηχανική εποχή, με την ανακάλυψη του νάιλον και την παράλληλη απελευθέρωση των ηθών. Για αυτά όμως θα επανέλθουμε λίαν προσεχώς... 

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια