Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Πλασάρουν φέτα και γιαούρτι με τη "γιαγιά από το Σικάγο"

Παραπλανητικές διαφημίσεις στην Αμερική για "ελληνικά" προϊόντα.
Μετά τον ελληνοτουρκικό πόλεμο για το ελληνικό γιαούρτι στην Αμερική, σειρά έχει ο ...ελληνοαμερικανικός πόλεμος για τις διαφημίσει αμφιλεγόμενων "ελληνικών" προϊόντων.
Πρόκειται ουσιαστικά για
προϊόντα ελληνικού τύπου, που ουδεμία σχέση έχουν με τη χώρα μας, ενώ στη συγκεκριμένη "ελληνική" σειρά συγκαταλέγεται και το χούμους, που δεν έχει καμιά σχέση με τη χώρα μας και είναι ευρέως διαδεδομένο στις αραβικές χώρες.
Την έντονη αντίδραση των ομογενών στις ΗΠΑ έχουν πυροδοτήσει οι διαφημίσεις της εταιρίας Kraft για τα προϊόντα ελληνικού τύπου "Athenos" και τα στερεότυπα που προβάλλουν για τη χώρα μας σε αυτές. Στο στόχαστρο της ελληνοαμερικανικής κοινότητας, και όχι αδίκως έχουν μπει οι τρεις διαφημίσεις, με τους ομογενείς να παρομοιάζουν τον τρόπο που παρουσιάζεται η χώρα μας με το Ιράν.
Οι κατάρες της ..."yiayia" που εγκρίνει τα προϊόντα "Athenos"
Οι επίμαχες τρεις διαφημίσεις έχουν ως κεντρικό ήρωα μια παραδοσιακή Ελληνίδα γιαγιά και τα τουλάχιστον οπισθοδρομικά σχόλια που κάνει για τις σχέσεις, την οικογένεια και τον τρόπο ντυσίματος των γυναικών, ενώ...εγκρίνει τα προϊόντα "Athenos".
Στην πρώτη διαφήμιση, η "γιαγιά" όπως την αποκαλεί ο αφηγητής, εμφανίζεται σε ένα χωριό, ντυμένη με την απαραίτητη μαντίλα, την ώρα που ένα ζευγάρι νέων τρώει πρωινό με γιαούρτι "Athenos", και τους ρωτάει αν είναι παντρεμένοι και ζουν μαζί. Όταν το ζευγάρι απαντά αρνητικά, τότε η γιαγιά, με βλοσυρό ύφος, φωνάζει: "Θα πάτε στην Κόλαση". Στη συνέχεια ο αφηγητής προσπαθεί να παραρηγορήσει το ξαφνιασμένο ζευγάρι, λέγοντας: "Δεν πειράζει. Τουλάχιστον η γιαγιά εγκρίνει το γιαούρτι "Athenos" που τρώτε".
Στη δεύτερη διαφήμιση, η παρόμοιου τύπου "γιαγιά" παρακολουθεί μια οικογένεια να τρώει πρωινό και, παραξενεμένη, ρωτάει το σύζυγο: "Γιατί η γυναίκα σου είναι ντυμένη και εσύ όχι;". Όταν εκείνος απαντάει ότι η σύζυγός του δουλεύει, ενώ εκείνος μένει στο σπίτι με τα παιδιά, τότε η γιαγιά φωνάζει "Τότε εσύ είσαι η γυναίκα", με τον αφηγητή να παρηγορεί το σύζυγο με την ίδια φράση.
Τέλος, στην τρίτη διαφήμιση, εμφανίζεται μια νεαρή Ελληνοαμερικανίδα, η οποία ετοιμάζεται να σερβίρει χούμους "Athenos" στην παρέα της για να ακούσει την Ελληνίδα γιαγιά της να την κοιτάει με μισό μάτι και να της λέει: "Ντύνεσαι σαν ιερόδουλη".
Προσβλητικές
"Βρίσκουμε τις διαφημίσεις προσβλητικές και ασεβείς ως προς τους Έλληνες. Οι περισσότεροι Ελληνοαμερικανοί έχουν την ίδια άποψη, όλοι απορρίπτουν τα στερεότυπα που προβάλλονται. Η Kraft, αφού επέλεξε να πουλήσει ελληνικά προϊόντα με ελληνικά ονόματα, θα έπρεπε τουλάχιστον να είχε σεβαστεί περισσότερο την ελληνική κουλτούρα και αν είχε επιλέξει μια πιο έξυπνη προσέγγιση στο θέμα. Μάλιστα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στον αμερικανικό Τύπο" τονίζει η Μαρία Αναγνωστόπουλος, διευθύντρια προγράμματος του Ελληνικού Ινστιτούτου Αμερικής.
Η Kraft, από την πλευρά της, απαντά πως δεν είχε σκοπό να θίξει την ελληνική κουλτούρα. "Μπορεί αυτές οι διαφημίσεις να είναι αμφιλεγόμενες, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν ως αστείο. Σε καμία περίπτωση δεν θέλαμε να προσβάλουμε κανέναν" λέει ο διευθυντής διαφήμισης Τζιλ Μπάσκιν στην εφημερίδα "USA Today"
kmygiaki@e-typos.com

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια