Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Τι είναι ο τραυλισμός;

Τι είναι ο τραυλισμός;

Οι ενήλικοι και οι έφηβοι που τραυλίζουν βιώνουν καθημερινά άσχημα συναισθήματα.


Ο τραυλισμός καθορίζει τις επικοινωνιακές τους επιλογές και διέπει τον ρόλο τους στην επικοινωνία.
Η δυσκολία στην ομιλία μπορεί να τους κάνει αποδέκτες κοροϊδευτικών σχολίων και να τους οδηγεί στον αποκλεισμό ή στην απομόνωση.
Τα παιδιά σχολικής ηλικίας που σταδιακά μεταβαίνουν από μια φάση ασυνείδητου τραυλισμού στη συνειδητοποίηση της δυσκολίας τους αρχίζουν να αναπτύσσουν αμυντικούς μηχανισμούς που οδηγούν σε συμπεριφορές αποφυγής: αποφυγή λέξεων, προσώπων, συμμετοχής σε δύσκολες περιστάσεις επικοινωνίας.
Πολλά έχουν αλλάξει  σχετικά με ότι γνωρίζουμε για τον τραυλισμό και τους τρόπους που τον αντιμετωπίζουμε.
Γνωρίζουμε πλέον όχι ο τραυλισμός είναι μια νευρογλωσσική διαταραχή που οφείλεται σε μια γενετικά κληρονομούμενη προδιάθεση, η οποία πυροδοτείται κάτω από ορισμένες συνθήκες. Ελλείμματα στη γλωσσική ανάπτυξη, συναισθηματική ανωριμότητα, υπερβολικές απαιτήσεις, πιέσεις του περιβάλλοντος τις οποίες το παιδί δυσκολεύεται να διαχειριστεί, λανθασμένες αντιδράσεις στην εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων, σημαντικά γεγονότα, όπως ο ερχομός αδελφού ή το ξεκίνημα του σχολείου, μπορούν να πυροδοτήσουν την εμφάνιση του τραυλισμού.

Μεγάλη σημασία έχει η έγκαιρη παρέμβαση.
Με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων, που συνήθως εμφανίζονται στην ηλικία των 2-2,5 χρόνων, οι γονείς θα πρέπει να απευθύνονται αμέσως σε εξειδικευμένο λογοθεραπευτή για τις πρώτες συμβουλές και οπωσδήποτε μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την εκδήλωση των πρώτων συμπτωμάτων, ακόμα και αν μέσα σε αυτό το διάστημα υπάρχουν περίοδοι όπου το παιδί δεν τραυλίζει καθόλου.
Κατά την προσχολική ηλικία, με την έγκαιρη παρέμβαση, η εδραίωση και η μονιμοποίηση του τραυλισμού μπορεί να αποφευχθούν.
Από τη σχολική ηλικία και μετά η λογοθεραπεία μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά στη μείωση της έντασης και της συχνότητας των συμπτωμάτων, στην ελαχιστοποίηση των συνεπειών του τραυλισμού, στην πρόληψη - αποτροπή της εξέλιξης του σε πολυπλοκότερα στάδια της δυσκολίας και σε θετική στάση στην επικοινωνία.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια