Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Τρίκαλα: η πόλη με τις γέφυρες

Στα Τρίκαλα, στις όχθες του Ληθαίου ποταμού, οι βόλτες είναι απόδραση!!
Γραφική και όμορφη πόλη τα Τρίκαλα, η δεύτερη πιο σημαντική του Θεσσαλικού κάμπου.
Κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν Τρίκκη και ήταν γνωστή ως πατρίδα του Ασκληπιού.
Τα αρχαιολογικά ευρήματα πιστοποιούν πως στην περιοχή υπήρχε ένα σημαντικότατο Ασκληπιείο. Ακόμα, από τον Όμηρο ξέρουμε πως η Τρίκκη είχε λάβει μέρος στον Τρωικό Πόλεμο, με στρατηγούς τους δύο γιους του Ασκληπιού, τον Μαχάονα και τον Ποδαλείριο.
Η αρχαία Τρίκκη πέρασε στα χέρια των Περσών το 480 π.Χ. και στη συνέχεια κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους.
Κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο η πόλη παρήκμασε.
Με τη σημερινή ονομασία της αναφέρεται για πρώτη φορά τον 11ο αιώνα μ.Χ. οπότε και καταλαμβάνεται από τους Νορμανδούς.
Αποκτά την ελευθερία της έπειτα από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, το 1881.
Ο σημερινός επισκέπτης των Τρικάλων θα συναντήσει μια όμορφη και "μαζεμένη" - λόγω της ρυμοτομίας της  - πόλη.
Το μεγαλύτερο μέρος του κέντρου της είναι πεζοδρομημένο, γεγονός που ενισχύει τη διάθεση των επισκεπτών για βόλτες.
* Ο Ληθαίος
Τα Τρίκαλα χωρίζονται σχεδόν στη μέση από τον Ληθαίο ποταμό, παραπόταμο του Πηνειού.
Τα νερά του ποταμού και οι όχθες του προσφέρονται για βόλτες και προσδίδουν στην πόλη ιδιαίτερη γραφικότητα.
Τα δύο κομμάτια της πόλης που χωρίζονται από τα νερά του ποταμού, ενώνονται με γέφυρες, με ομορφότερη όλων αυτή που βρίσκεται απέναντι από την πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, την κεντρική πλατεία της πόλης.
Πρόκειται για μια μεταλλική γέφυρα, κατασκευασμένη στα τέλη του 19ου αιώνα από Γάλλους μηχανικούς.
* Αξιοθέατα
Αξίζει να επισκεφθείτε την παλιά συνοικία της πόλης, το Βαρούσι.
Η ονομασία "Βαρούσι" χρησιμοποιούνταν επί Τουρκοκρατίας και οριοθετούσε την περιοχή όπου διέμεναν οι Χριστιανοί.
Τα οικοδομήματα είναι δίπατα σπίτια με ψηλούς τοίχους.
Είναι χτισμένα το ένα δίπλα στο άλλο.
Το γεγονός ότι δεν διαθέτουν παράθυρα στον δρόμο για λόγους ασφαλείας δημιουργεί στον επισκέπτη την εντύπωση ότι πρόκειται για ενωμένα πέτρινα τείχη που διακόπτονται από αυλόθυρες.
Πάνω από το Βαρούσι βρίσκεται το φρούριο της πόλης, στη θέση της αρχαίας Ακρόπολης.
Σήμα κατατεθέν του φρουρίου αλλά και ολόκληρης της πόλης των Τρικάλων είναι το ρολόι, ύψους 33 μέτρων.
Πρωτοκτίστηκε τον 17ο αιώνα από τους Τούρκους και αντικαταστάθηκε το 1936 με αυτό που θα δείτε σήμερα.
*  Η Δωροθέα Σχολή, ένα κτίριο που κατασκευάστηκε στα 1875 έπειτα από δωρεά του Δωροθέου Σχολάριου, παλαιότερα λειτουργούσε ως σχολικό κτίριο.
Πρόκειται για ένα διώροφο λιθόκτιστο κτίσμα που σήμερα λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος.
* Το Κουρσούμ Τζαμί, στην είσοδο της πόλης, ένα από τα πιο εντυπωσιακά μουσουλμανικά μνημεία της χώρας μας που αυτήν την περίοδο χρησιμοποιείται ως εκθεσιακός χώρος.
* Επίσης να πάτε στο Δημοτικό Λαογραφικό Μουσείο που στεγάζεται στο παραδοσιακό νεοκλασικό κτίριο της οδού Γαβριηλίδη.
Στην πλούσια συλλογή του περιλαμβάνονται παραδοσιακές φορεσιές, χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα της περιοχής αλλά και φωτογραφικό και έντυπο υλικό σχετικά με την ιστορία της πόλης.
* Τέλος στα Τρίκαλα να επισκεφθείτε το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής Τρικαλινών Δημιουργών όπου εκτίθενται προσωπικά αντικείμενα (παρτιτούρες, σημειώσεις κλπ) και φωτογραφικό υλικό σχετικά με τη ζωή και το έργο πολλών γνωστών ντόπιων μουσικών, μεταξύ των οποίων ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Απόστολος Καλδάρας και άλλοι.
Στις βόλτες σας θα απολαύσετε μια πόλη γεμάτη κόσμο, όλες τις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Καφετέριες, πλατείες και πεζόδρομοι είναι πάντοτε γεμάτοι, ενώ οι κάτοικοι προτιμούν να μετακινούνται με ποδήλατα.
Με βάση τα Τρίκαλα, θα έχετε την ευκαιρία να επισκεφθείτε τη Δυτική Θεσσαλία, την Καλαμπάκα και τα επιβλητικά Μοναστήρια των Μετεώρων.
Εξίσου προσιτή είναι και η διαδρομή προς τα ορεινά χωριά του Κερκέτιου Όρους ή αλλιώς Κόζιακα, η Πύλη, η Ελάτη, οι Καλόγηροι και το Περτούλι.
* Πώς θα πάτε
Με τρένο, με ΚΤΕΛ, ή με Ι.Χ. φυσικά το τρίτο είναι η καλύτερη λύση γιατί έτσι θα μπορέσετε να περιηγηθείτε στην ορεινή περιοχή του Κόζιακα.
Τα Τρίκαλα απέχουν 330 χλμ από την Αθήνα, δηλαδή 3,5 - 4 ώρες, εξαρτάται από την κίνηση στο Δομοκό, το μόνο σημείο που είναι "δύσκολο" κομμάτι στη διαδρομή.
Ντίνος Κιούσης

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια