Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Στην Unilever τα παγωτά της ΕΒΓΑ


 Αποκτά εμπορικά σήματα, δίκτυο διανομής, ενώ η παραγωγή παραμένει στην ελληνική εταιρεία
Της Δημητρας Mανιφαβα
Σημαντικές ανακατατάξεις στην αγορά παγωτού, με βασικό χαρακτηριστικό την περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο, αναμένεται να επιφέρει η εξαγορά των σημάτων παγωτού της ΕΒΓΑ από την Unilever, η οποία ήδη δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά με το
σήμα Algida.
Τέσσερα χρόνια μετά την πώληση της Δέλτα Παγωτού στη Nestle, μία ακόμη ελληνική ιστορική εταιρεία, η πρώτη που παρήγαγε τυποποιημένο παγωτό το 1936, περνάει στα χέρια μιας πολυεθνικής, έχοντας συσσωρεύσει πληθώρα προβλημάτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χθες, η Unilever και η ΕΒΓΑ συνήψαν συμφωνία βάσει της οποίας η Unilever θα αποκτήσει τις μάρκες παγωτού της ΕΒΓΑ (μεταξύ αυτών τα δημοφιλή Scandal και Variete), καθώς και το δίκτυο διανομής της. Η ΕΒΓΑ θα διατηρήσει τις παραγωγικές εγκαταστάσεις της (η μονάδα παραγωγής παγωτού βρίσκεται επί της Ιεράς Οδού, στην περιοχή του Βοτανικού) και το κέντρο αποθήκευσής της και θα παράγει τόσο τα υπάρχοντα παγωτά ΕΒΓΑ, καθώς και ορισμένα παγωτά της Unilever για την εγχώρια αγορά και το εξωτερικό. Σημειώνεται ότι σήμερα, τα παγωτά Algida εισάγονται, με εξαίρεση κάποιους κωδικούς (πρόκειται για παιδικά παγωτά) που παράγονται από τη γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι. Σύμφωνα με την Unilever, η συμφωνία με την ΕΒΓΑ δεν επηρεάζει τη συνεργασία με την Κρι-Κρι, η οποία θα συνεχιστεί κανονικά, ενώ κάποια από τα παγωτά Algida θα εξακολουθούν να εισάγονται.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, εξάλλου, περίπου 65 εργαζόμενοι της ΕΒΓΑ (κυρίως πωλητές) θα μεταφερθούν στην Unilever. Το τίμημα της συμφωνίας εξαγοράς των σημάτων δεν έχει γίνει γνωστό. Σύμφωνα, πάντως, με ασφαλείς πληροφορίες, η Unilever δεν θα αναλάβει κανένα μέρος των δανείων της ΕΒΓΑ, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ.
Τα δάνεια αυτά, η μείωση της κερδοφορίας, καθώς και η διακοπή συνεργασιών φέτος αρχικά με τον αντιπρόσωπό της στην ΕΒΓΑ για τους νομούς Τρικάλων - Καρδίτσας - Λάρισας, καθώς και με τον αντιπρόσωπό της στα Γιάννενα, επιδείνωσαν την ήδη δυσχερή θέση της ΕΒΓΑ, η οποία υπέστη απώλεια μεριδίων και βρέθηκε στην τρίτη θέση από τη δεύτερη που ήταν μέχρι πέρυσι.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για το σύνολο της αγοράς παγωτού η Nestle βρίσκεται στην πρώτη θέση με μερίδιο 33,7%, η Algida έχει περάσει στη δεύτερη θέση με μερίδιο 23,2%, η ΕΒΓΑ στην τρίτη θέση με 21,2%, ενώ σταθερά ανοδικό είναι το μερίδιο των παγωτών ιδιωτικής ετικέτας, που ανέρχεται πλέον σε 14,1%. Οι λοιποί παραγωγοί έχουν συνολικά μερίδιο 7,8%.
Ισχυρό, εξάλλου, ήταν το πλήγμα που δέχθηκε πέρυσι η εταιρεία, όταν στις 14 Σεπτεμβρίου 2009, εκδηλώθηκε μεγάλη πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις της στον Βοτανικό. Η πρόταση, λοιπόν, της Unilever μάλλον έγινε δεκτή με σχετική ανακούφιση, καθώς θα ενισχύσει τη ρευστότητα της εταιρείας, ενώ οι παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι πίσω από την πώληση αυτή βρίσκεται η απόφαση του Κ. Φιλίππου να επικεντρώσει όλες του τις προσπάθειες πλέον στην ενδυνάμωση της ΦΑΓΕ.
Η Unilever από την πλευρά της θα ισχυροποιήσει την παρουσία της στην αγορά παγωτού, αποκτώντας παράλληλα ένα ευρύ δίκτυο διανομής, εξειδικευμένο προσωπικό, αλλά εμμέσως και εγκαταστάσεις για τα δικά της προϊόντα.
Μέχρι το τέλος του 2010, εξάλλου, η Unilever θα επεκτείνει την παραγωγική της βάση στο εργοστάσιό της στου Ρέντη, το οποίο πλέον θα παράγει και τρόφιμα, ενώ δεν αποκλείεται να μεταφερθεί και μέρος της παραγωγής από το εξωτερικό. Mέσα στο 2011 θα λειτουργήσει το υπερσύγχρονο κέντρο διανομής και αποθήκευσης της εταιρείας στο Σχηματάρι.
Βεβαίως, η συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια