Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο αλλαγής χάραξης στην οροσειρά της Πίνδου, για να μην επηρεαστεί ο τόπος αναπαραγωγής και ανάπαυσης των μεγάλων θηλαστικών.
Μπορεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, γνωστού και ως Ε-65, να βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο, ωστόσο συνεχώς ανακύπτουν ενστάσεις και προβλήματα σχετικά με τη χάραξη και τα μέτρα προστασίας της πανίδας και της χλωρίδας.
Μάλιστα, μετά από σχετική ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως προκύπτει από την απάντηση του απερχόμενου επιτρόπου Περιβάλλοντος Σταύρου Δήμα στον Μιχάλη Τρεμόπουλο.
Αυτό που προκαλεί εύλογη ανησυχία, είναι να κληθεί η Ελλάδα να...
οδηγηθεί σε αλλαγή χάραξης, με αποτέλεσμα να υπάρξουν ακόμη πιο σημαντικές καθυστερήσεις σε ένα έργο που ήδη φαίνεται πως έχει βγει εκτός χρονοδιαγραμμάτων.
Στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων επισημαίνει τις καταστροφές σε σημαντικές προστατευόμενες εκτάσεις NATURA 2000 στις όχθες του Σπερχειού και την εκτεταμένη απώλεια γαιών υψηλής παραγωγικότητας, ρωτώντας την Επιτροπή αν είναι ενήμερη για τα δεδομένα αυτά και αν έχει γίνει η απαραίτητη διερεύνηση όλων των εναλλακτικών λύσεων.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει η απάντηση του Σταύρου Δήμα, ο οποίος προσθέτει ένα επιπλέον στοιχείο, έστω κι αν δεν αναφέρεται στην ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων.
Αυτό έχει να κάνει με τη χάραξη του δρόμου μέσα από περιοχές που χαρακτηρίζονται ως τόποι αναπαραγωγής και ανάπαυσης της καφέ αρκούδας.
Με αυτό το δεδομένο δεν αποκλείεται η Ελλάδα να κληθεί να κατασκευάσει πρόσθετες σήραγγες και κοιλαδογέφυρες στην περιοχή που θα συνδέεται ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας με την Εγνατία Οδό στην οροσειρά της Πίνδου.
Και αν συμβεί αυτό, τότε το κόστος θα ανεβεί σε δυσθεώρητα επίπεδα, όπως άλλωστε έγινε και στην περίπτωση του τμήματος Παναγιά – Γρεβενά της Εγνατίας Οδού, με αποτέλεσμα το έργο να καθυστερήσει για περίοδο ετών.
«Ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 έχει εγκριθεί ως μείζον έργο για συγχρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή προτίθεται να ζητήσει από τις ελληνικές αρχές πληροφορίες σχετικά με την αξιολόγηση επιπτώσεων που πραγματοποιήθηκε για το συγκεκριμένο έργο, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης εναλλακτικών λύσεων και μέτρων άμβλυνσης των συνεπειών του, ώστε να διαπιστώσει κατά πόσο συμμορφώνεται προς τις αντίστοιχες διατάξεις των άρθρων 6 και 12 της ως άνω οδηγίας», αναφέρει χαρακτηριστικά στην απάντησή του ο κ. Δήμας, ενώ από την πλευρά του ο Μιχάλης Τρεμόπουλος σημειώνει: «Η απάντηση του κ.Δήμα έρχεται να δικαιώσει, έστω και με καθυστέρηση, όσους αγωνίζονται να μη θυσιαστεί η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στο βωμό της ευκολότερης λύσης για ένα ακόμη δρόμο».epirus-ellas
Μπορεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος, γνωστού και ως Ε-65, να βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο, ωστόσο συνεχώς ανακύπτουν ενστάσεις και προβλήματα σχετικά με τη χάραξη και τα μέτρα προστασίας της πανίδας και της χλωρίδας.
Μάλιστα, μετά από σχετική ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων, το επόμενο διάστημα θα υπάρξει παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως προκύπτει από την απάντηση του απερχόμενου επιτρόπου Περιβάλλοντος Σταύρου Δήμα στον Μιχάλη Τρεμόπουλο.
Αυτό που προκαλεί εύλογη ανησυχία, είναι να κληθεί η Ελλάδα να...
οδηγηθεί σε αλλαγή χάραξης, με αποτέλεσμα να υπάρξουν ακόμη πιο σημαντικές καθυστερήσεις σε ένα έργο που ήδη φαίνεται πως έχει βγει εκτός χρονοδιαγραμμάτων.
Στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων επισημαίνει τις καταστροφές σε σημαντικές προστατευόμενες εκτάσεις NATURA 2000 στις όχθες του Σπερχειού και την εκτεταμένη απώλεια γαιών υψηλής παραγωγικότητας, ρωτώντας την Επιτροπή αν είναι ενήμερη για τα δεδομένα αυτά και αν έχει γίνει η απαραίτητη διερεύνηση όλων των εναλλακτικών λύσεων.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει η απάντηση του Σταύρου Δήμα, ο οποίος προσθέτει ένα επιπλέον στοιχείο, έστω κι αν δεν αναφέρεται στην ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων.
Αυτό έχει να κάνει με τη χάραξη του δρόμου μέσα από περιοχές που χαρακτηρίζονται ως τόποι αναπαραγωγής και ανάπαυσης της καφέ αρκούδας.
Με αυτό το δεδομένο δεν αποκλείεται η Ελλάδα να κληθεί να κατασκευάσει πρόσθετες σήραγγες και κοιλαδογέφυρες στην περιοχή που θα συνδέεται ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας με την Εγνατία Οδό στην οροσειρά της Πίνδου.
Και αν συμβεί αυτό, τότε το κόστος θα ανεβεί σε δυσθεώρητα επίπεδα, όπως άλλωστε έγινε και στην περίπτωση του τμήματος Παναγιά – Γρεβενά της Εγνατίας Οδού, με αποτέλεσμα το έργο να καθυστερήσει για περίοδο ετών.
«Ο αυτοκινητόδρομος Ε-65 έχει εγκριθεί ως μείζον έργο για συγχρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή προτίθεται να ζητήσει από τις ελληνικές αρχές πληροφορίες σχετικά με την αξιολόγηση επιπτώσεων που πραγματοποιήθηκε για το συγκεκριμένο έργο, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης εναλλακτικών λύσεων και μέτρων άμβλυνσης των συνεπειών του, ώστε να διαπιστώσει κατά πόσο συμμορφώνεται προς τις αντίστοιχες διατάξεις των άρθρων 6 και 12 της ως άνω οδηγίας», αναφέρει χαρακτηριστικά στην απάντησή του ο κ. Δήμας, ενώ από την πλευρά του ο Μιχάλης Τρεμόπουλος σημειώνει: «Η απάντηση του κ.Δήμα έρχεται να δικαιώσει, έστω και με καθυστέρηση, όσους αγωνίζονται να μη θυσιαστεί η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στο βωμό της ευκολότερης λύσης για ένα ακόμη δρόμο».
0 Σχόλια