H Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου σόκαρε πολλούς παραδοσιακούς φιλότεχνους Λονδρέζους πρόσφατα. Ο λόγος; Να συμπεριλάβει την εκτενή εγκατάσταση των Αμερικανών Εντ και Νάνσι Κίνχολτζ "Το κανάλι των πορνών". Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που το ζευγάρι των καλλιτεχνών δημιούργησε τη δεκαετία
του '80, μέσα από το οποίο "ξεπατίκωσαν" τα στενά δρομάκια της πιο διαβόητης συνοικίας του Άμστερνταμ : αυτής με τα "κόκκινα φανάρια". Μάλιστα, όπως και στην ολλανδική πόλη, στο έργο ξεχωρίζουν κούκλες φυσικού μεγέθους που στέκονται στα παράθυρα ή τις εισόδους των δωματίων τους, όπως και οι πραγματικές πόρνες. Σύμφωνα με τον Guardian, ο Νίκολας Πένι, διευθυντής της National Gallery, θεωρεί ότι η καλλιτεχνική αυτή εγκατάσταση δεν "εξιδανικεύει ούτε ρομαντικοποιεί την πορνεία", ενώ για την Νάνσι Κίνχολτζ (ο Εντ πέθανε το 1994), η είσοδος του έργου στον απόλυτο πολιτιστικό θεσμό της Βρετανίας ισοδυναμεί με "ένα βραβείο "Όσκαρ". Για έναν καλλιτέχνη που βρίσκεται εν ζωή, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ τολμηρό βήμα για την National Gallery που ουδέποτε καλοδέχτηκε σύγχρονη τέχνη εντός των τειχών της, πόσω μάλλον ένα έργο που έχει αυτή τη θεματική. Από την άλλη, ο επιμελητής Κόλιν Οιίγκινς υπενθυμίζει ότι πολλά κλασικά έργα ζωγραφικής που φιλοξενούνται στη National Gallery βρίθουν από σκηνές πορνείας, αιμομιξίας, βιασμού και κτηνοβασίας, συνεπώς, προς τι ο αποτροπιασμός; ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
του '80, μέσα από το οποίο "ξεπατίκωσαν" τα στενά δρομάκια της πιο διαβόητης συνοικίας του Άμστερνταμ : αυτής με τα "κόκκινα φανάρια". Μάλιστα, όπως και στην ολλανδική πόλη, στο έργο ξεχωρίζουν κούκλες φυσικού μεγέθους που στέκονται στα παράθυρα ή τις εισόδους των δωματίων τους, όπως και οι πραγματικές πόρνες. Σύμφωνα με τον Guardian, ο Νίκολας Πένι, διευθυντής της National Gallery, θεωρεί ότι η καλλιτεχνική αυτή εγκατάσταση δεν "εξιδανικεύει ούτε ρομαντικοποιεί την πορνεία", ενώ για την Νάνσι Κίνχολτζ (ο Εντ πέθανε το 1994), η είσοδος του έργου στον απόλυτο πολιτιστικό θεσμό της Βρετανίας ισοδυναμεί με "ένα βραβείο "Όσκαρ". Για έναν καλλιτέχνη που βρίσκεται εν ζωή, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ τολμηρό βήμα για την National Gallery που ουδέποτε καλοδέχτηκε σύγχρονη τέχνη εντός των τειχών της, πόσω μάλλον ένα έργο που έχει αυτή τη θεματική. Από την άλλη, ο επιμελητής Κόλιν Οιίγκινς υπενθυμίζει ότι πολλά κλασικά έργα ζωγραφικής που φιλοξενούνται στη National Gallery βρίθουν από σκηνές πορνείας, αιμομιξίας, βιασμού και κτηνοβασίας, συνεπώς, προς τι ο αποτροπιασμός; ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
0 Σχόλια