Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Υπό διωγμόν οι photoshop - ισμοί

Aχ,αυτοί οι Γάλλοι!!! Οι Γάλλοι κτύπησαν ξανά. Το γαλλικό χωριό αντιστέκεται. Ενάντια στην παντοδυναμία της διαφήμισης και τα ψεύτικα πρότυπα των ΜΜΕ. Ενάντια στην καταδυνάστευση του καθημερινού ανθρώπου (ειδικά της γυναίκας) από το ανορεξική μοντέλο που πρέπει καλά και ντε να ακολουθήσουν. Πενήντα και πλέον βουλευτές της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, όλων των κομμάτων, με πρωτοστάτη τη Βαλερί Μπουαγιέ (μέλος του κυβερνώντος κόμματος UMP) επέβαλαν τροπολογία στο νομοσχέδιο περί υγείας. Σύμφωνα με τη διάταξη, κάθε φωτογραφία ρεπορτάζ, διαφήμισης, τέχνης και πολιτικής (!) πρέπει να περιλαμβάνει σχετική δήλωση εφόσον έχει τύχει ψηφιακής επεξεργασίας. Σε αντίθετη περίπτωση, η παράβαση
του νόμου επισύρει πρόστιμο 37.500 ευρώ. ή το 50% του κόστους της διαφήμισης. Στο σκεπτικό των βουλευτών, αναφέρεται πως η κίνηση αποβλέπει στην αντιμετώπιση των μη ρεαλιστικών προτύπων που θέτει η κοινωνία με τα ΜΜΕ. Τέτοια πρότυπα κάνουν τους ανθρώπους να πιστέψουν ότι τι ζητούμενο είναι η λεπτή σιλουέτα, η ίσια μύτη, η απουσία ρυτίδων, η μέση - δαχτυλίδι κλπ. Η πρόταση νόμου δεν έχει ακόμη επικυρωθεί από τη γαλλική Εθνοσυνέλευση. Ούτε την έχει σχολιάσει θετικά ή αρνητικά ο πολυπράγμων Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, του οποίου η σύζυγος Κάρλα Μπρούνι ως φωτομοντέλο είχε επανειλημμένα δεχτεί την...περιποίηση του Photoshop. Και εκεί που συζητούνται όλα αυτά στη Γηραιά Ήπειρος, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού έσκασε μύτη το "σκάνδαλο"Raiph Lauren. Το blog Photoshop Disasters που "κράζει" τις υπερβολές των ψηφιακών επεμβάσεων στην αλήθεια της εικόνας, επέκρινε την τελευταία καμπάνια της Ralph Lauren, με ένα ανορεξικό ως ...κατοχικό μοντέλο. Η εταιρία μόδας ενοχλημένη απάντησε με αγωγές και ζήτησε με βάση το νόμο περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, το κατέβασμα του σχολίου. Όμως η περίπτωση της παραπάνω εταιρείας αποτελεί μέρος μόνον της εντεινόμενης κοινωνικής κριτικής σε βάρος εταιριών και εντύπων που εσκεμμένα παραπλανούν το κοινό με "πειραγμένες" εικόνες. Πρόσφατα παραδείγματα η καμπάνια της L' Oreal με την (ανοιχτόχρωμη) επιδερμίδα της τραγουδίστριας Beyonce, της Campari με την (λεπτότερη) σιλουέτα της Jessica Alba και των εγγλέζικων ρούχων London Fog με την (εξαφανισμένο ) εγκυμοσύνη της Gisele. Όταν η σταγόνα των photoshop-ισμών κάνει να ξεχειλίζει το ποτήρι της ανοχής απέναντι στα κατασκευασμένα πρότυπα ομορφιάς, τότε η πραγματική κοινωνία αντιστέκεται. Και καλά κάνει. ΦΩΤΟγραφος

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια